tisdag 25 augusti 2015

Helgen ♥

.
Min älskade Nikon D7100 har nu blivit ett år gammal.
Det var den 20 augusti förra året, jag med spänning hämtade ut paketet.
Ett år där jag utvecklats otroligt mycket inom foto.
Fullärd blir man ju aldrig, så jag ser på framtiden med ett leende.
.
.
.
.
.
Onsdagens trevliga utflykt med filt och picknick,
gav mig mersmak, så i helgen tog jag med mig packning igen.
Dock blev det lite enklare stunder i city.
.
De tama änderna jag nämnt, kommer ju alltid fram oavsett,
men nu hade jag för första gången med mig mariekex till kaffet.
Något Beata märkte när hon gjorde sin vanliga hälsning.

Det slutade med att hon satte sig i knät på mig!
Jag hade säkerligen även kunnat klappa henne om jag ville,
och hon har väl inte skabb precis, men något kanske hon bär på..
.
Fredagskvällen slutade med en trevlig liten tjejkväll.
Bubbla lite över nått glas vin, på en skön sommarkväll, helt enkelt.
Med tanke på allt på senare, så gjorde det mig jättegott med en vänlig själ.
Så tusen tack för en trevlig kväll, du vet vem du är ♥
.
.
.
.
Det har för övrigt varit en helg med underbart sensommar väder.
Ena dagen picknick på en filt i solen,
och andra dagen en skön promenad genom grönområden i city.
Trots en ihållande och faktiskt jobbig yrsel under helgen
och även in mot veckan, så har jag tagit vara på vädret.
Har vissa dagar även haft svårt att ligga ner, utan att bli illamående.
.
Det har inte berott på solen och inte heller på vår lilla vinkväll.
Inte heller har vitaminer, näring och vatten hjälpt.
Antingen har kroppen reagerat i efterhand på min ångest i torsdags,
eller så måste jag helt enkelt be läkare kolla vad orsaken är.
.
.
.
.
.
Veckan avslutades med en stor insats i grannhuset.
Strax utanför mina fönster var det ett himla hallå med räddningstjänst.
Brandbilar, ambulanser, poliser, avspärrat,
syrgasmasker utan brandrök, någon slags fläkt eller aggregat,
brandmän som svetsade något på trottoaren.. Senare kom en skylift 
och mer insatser kallades in i denna långdragna insats.
Så snart tidningarna kom till platsen, kunde man snart veta orsak.
Det visade sig handla om någon mystisk vätska i trapphus.
.
Samtidigt detta hände utanför min lägenhet,
så förberedde jag mig inför måndagens reklamfilmsinspelning.
I vetskap att klockan kommer väcka mig tidigt,
så blev det till sist lugnt utanför och jag kunde sova.

2 kommentarer:

Hemmet Är Min Borg sa...

Härliga foton som vanligt <3 men den där Beata verkar vara en riktigt trevlig prick ju
Pöss o Kram

Josefina sa...

Tack mami ♥
hahaha, ja Beata är speciell må jag erkänna ;)
Pösselipöss