torsdag 2 juli 2015

Mindfulness ♥

.
Från en helt trasig skärm, till en mindre trasig sådan...
Efter en hel vecka utan mobil, fick jag äntligen tag i en som funkar.
Så snart jag skruvat och pillat för att byta ut moderkorten,
så fick jag den vita att fungera, med allt mitt innehåll.
Små saker i vardagen begränsas när man plötsligt står utan mobil.
Såsom att inte kunna ställa väckarklocka, att boka möten i mail,
men sen inte ha någon tidsuppfattning då man väl lämnat hemmet...
.
.
.
Vid midsommar påbörjades ju lite hemmafix och sånt..
Ikväll valde jag att gå vidare med att putsa mina pinsamma fönster.
Samtidigt som blommorna fick friskas upp under kranen,
och en romantisk film fick sprida sin kärlek genom lägenheten.
Som alltid avslutar jag med att städa också..
.
Det har för övrigt varit fint väder idag också...
Har varit en jobbig helg, med mycket inombords...
Någonstans måste jag ju ta mig i kragen, så har faktiskt blivit 
någon långpromenad också. En stund av mindfulness ♥
Människor spelar minigolf, äter glass, fikar, skrattar, kramas...
Finns så mycket trevligt man skulle kunna hitta på, dagar som dessa.
Såna där stunder där man gör något stort av det lilla liksom.
Har faktiskt varit många såna trevliga stunder på senare veckor.
.
På tal om äventyr, så tog jag även upp min cykel idag...
Ska försöka mig på att byta innerslangen på däcken,
så kommer jag kunna ta mig ut på små trevliga utflykter framöver.
Sommarklänning och en cykeltur ut i naturen?
Kanske ett glas vin i solnedgången, på ett berg eller intill vattnet?
Termos och filt i solen? Ge mig ut med systemkamera?
Eller bara ta en sån där kvälls/natt -tur, för att skildra tankarna,
som jag på senare dagar har känt ett stort behov till...
.
.
.
.
.
För övrigt var det idag 8 år sen jag flyttade till Norrköping.
En flytt som på många sätt fått mig att växa enormt som person.
I dagsläget börjar jag dock känna att jag nu har gjort mitt här...
Att staden, ihop med folk och karriär på något sätt står still.
Känns nästan som att jag är nyinflyttad och behöver bygga en grund.
Det kan jag lika gärna göra i storstaden, känner jag då.
.
I skrivande stund är reprisen av Allsång på Skansen på tv.
Norlie & KKV - Ingen annan rör mig som du, för att vara exakt.
Det är som att livet plötsligt stannade till för en stund...
Avslutar inlägget och ber er alla att vara rädda om varann ♥

Inga kommentarer: