måndag 23 mars 2015

Bakslag

Inte bara våren har haft ett bakslag senaste veckan..
Känns som allt på senare tid, gått i rasande fart på något vis..
Såsom sårande information jag nämnt tidigare..
Min skalle hinner liksom inte med att bearbeta och sortera.
Till slut blev det mental utmattning..
Så de senaste dagarna har jag försökt att återhämta mig.
Det har varit rocka sockorna, min namnsdag och helg..
Denna veckan är jag för övrigt inne på min femte som rökfri!
Helt ofattbart hur lätt det har gått att sluta denna gång.
Idag har jag haft att göra sen jag vaknade...
Ikväll var det åter dags för kurs. Den för kreativa verksamheter.
Halverad grupp denna vecka, så lite lugnare i lokalen.
Kaffe, smörgåsar och paus-mingel som vanligt.
Har försökt att hålla skenet uppe dessa dagar,
men svårt då det känns som att man aldrig får stanna till.
Är liksom inte helt i fas med min omgivning just nu.
Det ska ältas förgånget, samt framtid som ska snabbas på..
Det ska också läggas på lager, innan man hanterat det första.
Att få stänga av allt och bara vara, verkar inte finnas.
Skriker lite inombords känner jag...
Att prata förgånget kan vara nyttigt i syfte att ta lärdom,
men också att få sortera, bearbeta och släppa.
Att prata framtid behövs också, i syfte att skapa delmål.
Ha något att se fram emot och veta vart man ska.
Balans är väl viktigaste ordet. För vad vi inte får glömma
är att för varje minut man lägger på vare sig 
dåtid eller framtid, så stjäl man en minut ifrån Nuet.
Där befinner jag mig just nu. Främsta fokus på nuet. 
Få stanna upp och fundera på vad jag känner och tänker..
Att fokusera på att vara utvilad, glad och tacksam i nuet.
Dagar av harmoni och återhämtning liksom.