tisdag 17 mars 2015

Ett rikare liv ♣

.
Ljusen är tända och rökelse sprider sig genom rummet.
En frisk doft av lavendel, ger mina filosofiska tankar ett lugn ♥
.
Det fantastiskt vackra norrskenet sägs visa sig i länet.
Skulle varit romantiskt att åka ut och sitta under en gemensam filt,
men med delar av paradiset på ett fat, är jag mer än nöjd ♥
.
.
Mina filosofiska tankar handlar om livet.
Jag såg ett intressant inslag i nyhetsmorgon om rikedom.
Hur blir man rik? Vad är rikedom?
För de flesta så innebär det att ha en god hälsa, lycka, trygghet, 
vänner och familj. Att vara älskad och att älska.
.
Varför går du upp på morgonen?
De flesta går bara upp på morgonen, för att dom inte har dött under natten.
Tänker du efter så ligger det ganska mycket i den meningen.
Vad skulle du själv svara på denna fråga?
Personligen har jag lagt för mycket tid på att bli sårad.
Jag har blivit behandlad på sätt som jag inte på långa vägar förtjänar.
Jag får helt enkelt förlita mig på karma! ♥
.
Så nu går jag igenom mig själv och funderar på livet.
Varför går jag upp på morgonen? Vad vill jag ha ut av mitt liv?
Första steget är att stanna upp och lura ut vad man vill.
Att strunta i Hur man tar sig dit och istället fokusera på Vad man vill ha ut.
Om allting vore möjligt, vart vill jag då vara om 1 år?
.
.
Källa:
Så blir du rik

Inga kommentarer: