fredag 28 februari 2014

Vårskriket ♥


I fredags var det en grå, mörk och blöt dag.
Det kändes dock ljusare när jag fann en tappad 100-lapp.

I måndags hade vi en riktigt skön vårdag!
Soligt, varmt och vindstilla. Man blir glad och pigg på alla sätt.
Blir mer social, sprallig och äventyrlig.

I veckan har jag bockat av en massa på min att-göra-lista.
Har bl.a. kontaktat landsarkivet för att be dom se tillbaka i tiden
på varför jag i folkbokföring inte heter det jag heter.
Det står nämligen Josefine, men jag har ju alltid hetat Josefina.
Att rätta på bokstaven kostar 1000kr, så jag vill först 
undersöka vart det har gått fel på vägen då jag var liten.
Betalar i värsta fall. Jag vill bara få heta det jag Alltid hetat!


Jag kör på med min träningsplan på gymmet.
Styrketräning för hela kroppen. Kommit in mer i det nu.
Känns bra! Nästa vecka träffar jag min PT för andra gången.
Har inte bråttom med något mål som sagt.
Känns skönt att hålla sig lite aktiv. Både i kropp och själ.


Idag köpte jag en vårjacka. Något jag behövde.
Jag har även varit på laserbehandling nr 2.
Permanent hårborttagning med en bra och skonsam laser.
Jag fick ett bra priserbjudanden via Let's Deal.
Kommer bli ca 4 behandlingar till framöver. Känns bra!
Återkommer mer om detta längre fram.

Inga kommentarer: