onsdag 16 oktober 2013

Past Midnight


Igår vaknade jag tidigare än jag brukar,
och fick ett litet ryck. Fixade i köket, putsade fönster...
Idag gick jag upp tidigt igen, fast nu hade jag ställt larmet.
Startade även denna dagen med kaffe på gården.
Med solen som trängde sig igenom löven där jag stod.
En allmänt mysig start på dagen.

Det är nått visst emellanåt med att gå upp tidigt.
Just det där att man har kaffe, nyhetsmorgon och tänder ljus.
Vid advent går jag medvetet upp innan solen.
Det är så himla mysigt att baka lite på tidig morgon,
och sen ta lite frukost i gott sällskap, utan tv och dator.

Hyresvärden var här idag och kollade på mina golv.
Tiden har gått sen jag hade vattenläcka.
Hur som helst så ska de byta golv i vardagsrummet,
samt kolla även kök och hall, ifall det är mögel nånstans.
De hör iallafall av sig några dagar innan de kommer.
Ska då på något sätt se till att få bort alla möbler från v-rum.






På sen-kvällen kände jag plötsligt för att slå bort tankarna
i att se en film. Jag var på humör för lite skräck och 
såg äntligen på "Dead Evil". Utan text, som jag helst önskar.
Släckte all belysning och hade endast tända ljus.
Drog en filt över mig och tog fram vindruvor som tilltugg.
En sån där "krama kudde" film. Som en skräckis Ska vara!
Nå.. dygnet har vi gått över till onsdag. Dags att sova.

Inga kommentarer: