onsdag 21 augusti 2013

Augustifesten


Den 14-18 augusti, var det dags för årets stora folkfest igen.
Dvs Augustifesten, här i Norrköping.
Öltält här och där i hela stan, scener med live uppträdanden, 
2st tivolin, dj's, fyrverkerier, Rix FM festival, brottas i sumodräkter, 
stapla sig på drickbackar, en lååååååång marknadsgata osv osv.
Ett späckat schema under flera dagar. En stor Gratisfest!

På Rix FM festivalen hade jag med mig systemkameran.
Fick en massa bra foton, men orkar inte gå igenom dom.
Orkar dessvärre inte heller redigera, som jag annars är noga med.
Men jag snabb-valde iallafall några att visa er.



Kenny jobbade varje kväll vid ett av uteställena, som DJ alltså.
Jag minglade runt lite här och där med ett gäng vänner.
Kvällarna avslutades med kallt att dricka vid öltälten.
Det rockades loss till artister på scen. Publiken var verkligen Med!
Topcats, Rydell & Quick, Roxanne, Lalles Bodega och mer....
Jag filmade inte allt som hände, men här har ni lite av stämningen:


Inga kommentarer: