tisdag 11 december 2012

Helgen

I fredags jobbade jag med death metal bandet Opeth.
Samt support/förband: Von Hertzen Brothers.
Pressen var givetvis på plats också. Expressen tex.
Hela övervåningen var avstängd, för där uppe hade de sin loge.
Två metal band behöver ju större yta lixom. Dit fick vi teater personal 
så klart gå, men alla andra måste visa backstagepass för att få gå upp.

Inte riktigt min typ av musik, men publiken var fulla, glada och trevliga. 
När kvällen till sist var över så samlades artisterna + fler i logen.
De hade efterfest, mingel och umgicks lixom. Rätt många blev dom.
Jag valde att gå vidare till Bishop Arms med PM, för att träffa våra andra 
kära artister/kollegor, som ju uppträtt på annat håll under kvällen.
Det blev öl och allmänt Trevligt som sig brukar!
När de stängde barerna, så gick vi upp till logen på hotellet.
På hemvägen tog vi nattmat. Det blev visst seeent. Hemma vid 5-6.
Men så blir det lätt i gott sällskap ♥



I lördags hade vi sista föreställningen av 100% Dragshow.
Vi gick ut med ett jättebra erbjudande, för att locka folk.
Inträde var 100:- och då ingick två drinkbiljetter,
som man kan lösa ut öl eller vin med. Ett himla Bra erbjudande!
"Grymt Galet" filmades ju i tisdags, men även Denna föreställning
filmades och kommer sen att hamna på dvd.
Eftersom det var sista Dragshowen, så valde vi personal att ha hattar.
Anna ville bli man, så hon gick backstage för att förvandlas till en.
Showen blev lyckad och bra publik!
Det låter kanske konstigare än vad det är, men Dragshowen bjuder på 
sång, dans och en massa humor. Underhållning!
Många säger "Jag trodde inte det skulle vara så här, men fan va bra".


Efter dragshowen så blev det lite efterfest tillsammans så klart.
Jag gick tidigt, dvs vid 1-2 på natten, eftersom jag skulle jobba söndag.
Från death metal, till dragshow med schlager och burlesk, till dans.
Allt hände på tre dagar. En helt vanlig vecka i nöjesbranschen.

Söndagen bjöd som sagt på dans.
Teatern var fylld med barn i olika åldrar, som skulle uppträdda.
Det var två föreställningar. Ett publik insläpp kl 15 och det sista kl 18.
Kul med variation. Man blir ju aldrig uttråkad. Man träffar ständigt nya 
och intressant människor och man trivs på jobbet.
Folk betalar för att se allt detta, som vi ju får på köpet i vårt jobb lixom.
Plus att arbetskollegorna ju är teaterapor. Dvs riktigt Kul på jobbet ♥

När jag lämnat teatern i söndags, så träffade jag en vän.
Vi hade lite advents trevligt på kvällen. Man måste hinna sånt med.

Inga kommentarer: