tisdag 31 juli 2012

Wedding ♥

Detta blir ett långt inlägg...

Nu är det nästan exakt ett år sen jag var på bröllop sist.
23/7 2011 var jag ju på slottsbröllop. Har dessvärre inte bloggat så mkt
om Det bröllopet, då jag fortfarande väntar på foton.


Lördagen den .21/7 2012. var det bröllops dags igen!
Sanette och Mattias hade ett rock inspirerad bröllop på Fredgagården.
Trots utlovat regn, så fick vi perfekt väder med sol och värme.
Nettan är från Norrland och hade givetvis familj och vänner som flygit ner.

När vigseln var klar, så kom personalen ner och serverade bubbel.
Vi skålade för brudparet och blåste såpbubblor.
Sen tog vi foton, samt minglade innan det var dags att gå upp till huset.
Gäster började köpa alkohol i baren, mysa på verandan, 
fotograferade, samt mingla runt i väntan på maten.


På våra platser fanns ett häfte med vårat namn på, samt menyn.
Som förrätt serverades vi Tunnbröddulle med ren och pepparrotsfraiché.
Som varmrätt blev det Hjortfilé med potatiskaka och rödvinssås.
Till maten fick vi välja mellan rött vin, vitt vin, öl, cider, läsk..
När det tog slut så kom personal och frågade om vi ville ha mer att dricka.
De som ville hålla tal, passade på under för- och varmrätt.

Efter de båda rätterna så blev det paket öppning.
Jag och Anna köpte en present tillsammans, ett fondue set.


Näst på tur var tipspromenad!
Sista frågan var nere vid paviljongen, där bröllopsdansen sen ägde rum.
Det var lätta frågor och vi alla låg ganska jämnt i våra resultat.
Efter dansen gick vi tillbaka till huset för att äta efterrätt - Bröllopstårta och kaffe.


Efter tårta och kaffe, så kunde man röra fritt. Festen körde igång!
Alla fick varsitt litet paket, som innehöll hjärtformade choklad och geléhallon.
I baren kördes spotify igång och alla började mingla runt.


Vi ropades sen ut... Nu var det dags att kasta brudbuketten!
Jag och Maria fick båda ett riktigt stadigt grepp om buketten..
Vi båda höll kvar! Men efter en stund släppte jag och sa att hon kan ta den.
Efter buketten var det killarnas tur att fånga strumpbandet.
Mattias tog såklart av bandet från sin fru och Peter fångade bandet.
När detta var gjort, så åkte några hem och resten återgick till festandet.
Vid 23.20 så åkte brudparet iväg i sin limo, på väg till Grand Hotel.
De flesta av gästerna åkte också hem då, men jag var såklart kvar.
Fredgagården stängde kl 1, och vi var kanske sju stycken kvar till stängning,
varav 3-4 av oss som försökte hålla igång en feststämning.
Sen blev även jag hämtad och det blev sent i säng denna natt,
då jag satt å prata lite med en vän i några timmar.


Vill åter igen Tacka brudparet och önska dom all Kärlek & Lycka ♥

3 kommentarer:

Nettan sa...

Fina bilder! Ja dagen blev underbar. Dock måste du ta bort briska bilden då dom inte sålde sånt på bröllopet. Får fel person se bilden åker jag och Mattias på det !! Kram

Josefina sa...

Briska serverade personalen oss till maten :) kram

Josefina sa...

Du och Towe håller också i Briska flaskor.
Tittar du i baren, så står det flera där också ;)