torsdag 2 augusti 2012

Systemkamera


Ni som läste. förra inlägget .har inte gått miste om överraskningen...
Jag är nu med Nikon D60. Jag fick med en bra kameraväska,
två batterier + laddare, ett minneskort, putsduk, trådlös fjärrkontroll,
ett stativ med vattenpass och handtag, samt stativväska.
En extern blixt och två objektiv, varav ena objektivet kom i fin tygväska.


Objektiv 1: .. Nikon DX
AF-S Nikkor 18-55mm 1:3,5-5.6G . (VR objektiv)

Objektiv 2: .. Nikon DX. 
AF-S Nikkor 55-200mm 1:4-5.6G ED . (VR objektiv)

Externa blixten: .. Sunpak PF30x



Det är ingen Canon EOS, som jag varit inne på att skaffa,
men det ska absolut bli spännande att bekanta sig med denna Nikon.
Inget dåligt startpaket han skickade med heller - Roligt!
Det tar ett litet tag att lära känna en ny systemkamera på djupet,
men framöver lär det allt bli snyggare foton att visa er.
Jag har redan massa idéer som jag vill utveckla och prova mig fram på.
.
Jag har fått sjukt bra bilder med min Lumix TZ7, kompaktkamera.
Den kommer jag naturligtvis också att behålla.
Grunden för en bra bild är att man har känslan, öga för det, samt skapandet.
Dessa egenskaper är viktigare än tekniken. Tekniken kommer näst.
Ska iallafall bli spännande att lära känna denna Nikon D60.
Jag är ju både teknisk och praktiskt lagd, så trots att jag knappt rört en
systemkamera sen min foto utbildning, så kommer jag snart in i det.

1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

Riktigt roligt med den kameran <3 Kram