söndag 10 juni 2012

Kickoff ★


Efter teatern i torsdags så pratade jag med Wilmer's nya ägare i telefon.
Dom ordnade med hans försäkring, så nu är även den färdig.
Dom berättade tidigt att han verkar stormtrivas!
Nu har dom haft honom i en vecka och hon berättade hur han
glatt rusar runt i trädgården och busar. Gömmer sig bakom en gran,
och sen kommer han rusande som ett streck - super lycklig! 
Han är jätte glad när dom kommer hem från affären, berättade hon.
Hon berättade hur håller på med sina leksaker och för er som inte vet,
så är han Väldigt charmig när det gäller sina kära leksaker. 
Dom berättade hur dom får sig goa skratt åt honom hela tiden. 
Charmig kille, med stor personlighet ♥

Wilmer mår ju inte bra i stan som sagt, men i Rätt miljöer
så är han ju en fantastisk kille på alla sätt! Charmig, glad, lydig osv.
Dom berättade att dom är väldigt glada att det blev så här.
Väldigt nöjda med Wilmer! Jätte skönt att höra, måste jag säga ♥
Att hantera Wilmer's stress har ju gjort mig lite till ett utmattat nervvrak.
Känner successivt hur min ork kommer tillbaka mer och mer nu.
Jag får lixom rum att återhämta mig nu, vilket gör mig gladare och 
som leder till att jag blir mer och mer den där tjejen som jag egentligen är.
Glad, sprallig och spontan. En tjej med självförtroende.
Som är framåt, vågar och som tar för sig av livets goda godispåse.
Ju mer balanserat det inre blir, desto mer bryr man sig om det yttre.
Byter ut lite kläder, håller kroppen mer i trim, solar osv.
♥ Skönt att greppa framtiden igen. Let's kick off!

1 kommentar:

Yvonne sa...

Så roligt att det ordnat sig så bra med att omplacera Wilmer! En del hundar mår helt enkelt inte bra i stadsmiljö. På gatan därjag bor finns många hundägare, men en kvinna har en liten nervös sak (kan tyvärr inte rasen) som gör utfall hela tiden och försöker nafsa folk i benen. Dessutom släpper hon den alltid lös! Jag hörde en argumentation med en annan hundägare (alltså inte nån som bara inte gillade hundar), om att det faktiskt var ett problem att hon hade den lös. Men hon blev bara arg och vill inte lyssna... Du verkar ha gjort allt du kan för Wilmer och det här valet tyder både på
förnuft och kärlek!