torsdag 21 juni 2012

Bachelorette Party ♥


Vi är några tjejer som planerat en möhippa till Nettan den 16 juni.
Det var Linda, Saija, Anna, Bea, Cissi och Jag som deltog på möhippan.
Nettan gifter sig om ca en månad och nu var datumet kommet.


Inför kidnappningen, möttes vi upp och kl 16 smög vi oss in hos Nettan.
Hon satt på balkongen och blev väldigt överraskad.
När Nettan såg sin syster Saija, som ju flygit hit från Norrland,
så blev det lite glädjetårar, som självklart berörde oss andra också.
Nettan fick ta på sig de rosa kläderna som vi köpt, samt skrivit på.
Även djävulshorn med slöja, plus cider att dricka.


Vi drog med oss Nettan ut på vandring genom stan.
Hon fick visa upp sig, samt fick några små uppdrag att göra på vägen.
Vandringen slutade med att vi spelade kubb i Folkparken.
Strålande sol, varmt och Nettans lag vann. Det är hon värd på sin Möhippa.


Efter kubb, så vandrade vi iväg igen. Förbigående folk som såg 
att det var möhippa, grattade den blivande bruden.
Vi beställde mat, som vi hämtade upp på vägen hem till Nettan.


När vi ätit, druckit ur glasen och samlat oss, så begav vi oss ut igen, 
vidare på vår vandring med vår Nyfikna bride-to-be.
Vi tog oss till Hugo för att spela party bowling och ha det allmänt trevligt.
Vi var bokade på 2 timmar och det ingick 2st öl/cider var. En för var bokad timma.
Jag har inte bowlat på väldigt många år, men jag vann. Kul att bowla!
Vi hade nu hunnit bli lite fullare. Det blev flum, skratt och skoj.
Vi vandrade sen vidare mot Cromwells och pratade med lite kul folk på vägen.
Väl på krogen så blev det mer att dricka, även en runda med laktitsshots.
När vi tänkte dra vidare, så blev dessvärre den blivande bruden dålig.
Vi fick avbryta möhippan och istället hjälpa henne hem.
Det är lätt hänt på en möhippa, då man ju blandar lite att dricka och så.
Det blev ändå en trevlig och lyckad möhippa och Nettan är nöjd med sin dag.


Klockan var nu strax efter midnatt.
Vi övriga tjejer fick nu ta vägen vart vi ville.. Några tog sig hem. 
Jag, Mattias och Saija gick till Pub Wasa för att festa vidare.
Där träffade jag även Niclas, Erica, C-A och några fler.
Det blev dans, skratt, prat, mer att dricka.. även då en till shotrunda, Baileys.

Mattias, Saija och C-A följde mig hem.
Var hemma vid 4-tiden denna söndags morgon, men det innebar inte läggdags. 
C-A följde med mig in på någon extra cider, som jag hade hemma.
Det var en trevlig möhippa och en trevlig fortsättning på festandet!
Vill tacka alla inblandade, speciellt möhippe-tjejerna 

1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

Möhippan verkar ha blivit lyckat ,hoppas Nettan tyckte om den
Kram