måndag 7 maj 2012

Sunny Day ☀


Även måndagen har bestått av soligt väder.
Tog med mig kameran och Wilmer ut i några timmar. Satte oss lite privat.
Först vid en gammal järnväg, där solen sken som bäst.
Sen gick vi upp till ett naturnära berg i solen. Även där, privat.
Bland grönska och med fantastisk utsikt.
Fotona nedan är självklart Mina. Klicka för att se närmare



Det är som en slags meditation att emellanåt sätta sig på detta sätt.
I dessa avslappnade stunder så väcks mina alla sinnen till liv.
Jag lägger märke till de små sakerna omkring mig..
Hur humlorna flyger från blomma till blomma. Jag hör hur fåglarna kvittrar glatt.
Jag ser hur de flyger mellan träden, som om de vore friast på jorden.
Känner hur solens strålar värmer på huden. Hur det blåser lätt på varje grässtrå.
En myra passerar med ett barr bärandes på ryggen.
Jag hör bilar, fast på avstånd. Det är liv i staden nedanför, fast på avstånd.
Det är som om man kopplar bort allt och bara ser det som är Framför sig.
Detaljer. Sånt där som alltför många förbiser hela dagarna.
The beauty of life! Det är ju trots allt detaljer som skapar en Helhet.

3 kommentarer:

Hemmet Är Min Borg sa...

wow vilka fina foton ,men det klart en bra fotograf så blir det så
Kram

Nattsol sa...

Jag brukar med gå där och prommenara. Väldigt fint där. men har hört att det händer lite skumma saker där. en kommpiS till mig berätta att två gonger har hon stöt på folk där som har sexsuella orjer för sig. Innte så trevligt då. Men dom har tydligen träffpunkt där. sona såkallade svingers haha. Så man får vara berädd på evenruella svingersträffar där uppe haha. hörde att charly och vilmer funkar bra tillsammans. Så sjönt :) mvh/ mone

Josefina sa...

Mone:
Jag tror du tänker på Oxelbergen. Den där parken. Jag var på ett annat ställe som också är ett berg, men där är det aldrig folk. Det är ett naturreservat med får-hage och sånt :)
Jag var dock i Oxelbergen i helgen och råkade på några som var nakna och hade sex högst upp på berget, så det stämmer det du säger.. usch alltså =P
Mvh Jojo