onsdag 11 april 2012

Check ✔

Denna vecka har jag massor på schemat.
Det är Extra på schemat eftersom jag bokat upp olika möten,
för att få klarhet i olika frågetecken angående mina olika projekt.
Jag vet vad jag Vill, men behöver lixom hjälp att se vilka olika
vägar man kan ta för att nå mina drömmar och mål.
Trots att det är mkt denna veckan, mer än de andra veckorna,
så tycker jag det är riktigt Skönt att kunna bocka av på min checklista! 

Att nå mina drömmar och mål, är ju så viktigt för mig.
Det dära Svensson-livet tilltalar inte mig speciellt mkt. Inte än på länge iallafall.
Det där då man har ett Vanligt arbete, en pojkvän som väntar,
och låter dagarna gå, där de lixom Liknar varann. Det finns de som trivs med det,
och som vill ha det där så kallade trygga livet.. Svensson livet.
Men Jag vill ha ut så mkt Mer av livet. Jag måste Ständigt få utvecklas!
När jag blir äldre kan jag slå mig till ro, men att vara Fri och Rörlig
kommer jag nog Alltid att vara mer eller mindre. Partner bör va likasinnad!
Men jag brukar bara dejta likasinnade så.. Äventyrliga!
Känns skönt iallafall att få träffa alla dessa duktiga coacher, som har de 
rätta kunskaperna, råden och verktygen till att förverkliga drömmar.


Har sovit dåligt pga magkramperna och det, så har varit trött hela dagen.
Vi har dock så kul ihop när vi i gänget träffas, 
att det faktiskt känns bättre då vi har fått skratta och flumma lite igen.
Vi stöttar varandra, förstår varann och kan skratta, skämta osv.
Det gör att jag blir trygg och Bekväm, och bjuder mer på mitt Verkliga Jag.
När hälsocoachen frågade idag vid avslut, vad vi tar med oss härifrån.
Så ser alla seriösa ut, medan jag vräker ur mig: "Jackan?".
Jag är ju som jag är. Enligt de andra så är jag väldigt underhållande.
Dom säger ofta att jag sprider stor glädje till de andra.
Att dom är glada i flera dagar efter att dom träffat flummiga lilla mig.
Även coacherna tycker det är så underhållande runt mig.
De brukar prata om att jag skulle passa som skådespelare i buskis.
Dvs humor-föreställningar, tex Stefan & Krister eller Galenskaparna.


Jag har fått höra så mkt Positivt av de andra under detta årets gång!
Så här mkt komplimanger har jag nog aldrig fått. Känns riktigt skönt!
Positivt om hur jag ser ut, klär mig, är som person osv.
Inte för att jag är ovan med positiva kommentarer, 
men här får jag lixom oftare höra positivt, om även de där Små sakerna
som många ggr i samhället tas för givet eller glöms bort.
Man blir så klart glad och stärkt av att folk gillar det yttre och det inre..
Men en kommentar som nog berörde mig mest ändå, 
är när en av dom drog undan mig för någon vecka sen och talade om
 att hon sitter och tittar på mig i smyg ibland och hon tycker jag är så Fin.
Hon har även berättat för sin man att det sitter en så fin och söt tjej 
mitt emot henne och att hon mår så Bra av att bara vara nära mig. 
Hon berättade att jag ger henne ett enormt Lugn, genom att bara finnas.
Jag har påverkat henne enormt, berättade hon.
Det berörde mig positivt att få höra. Speciellt också med tanke på
att jag vet hur Svårt hon har för att koppla av och att hon ju mår 
väldigt dåligt och har ett rätt tungt bagage. Så värmde det Extra att höra 
henne berätta hur Jag är orsaken till att hon mår bättre vecka för vecka.


Även Jag har utvecklats så enormt mkt under mina veckor hittills.
Mognat massor. Känner heller inget hat, besvikelse eller liknande
då jag tittar tillbaka på tidigare händelser i mitt liv.
Känner snarare tvärtom, att jag lärt mig att använda det på ett bra sätt.
Tidigare har jobbiga händelser kunnat Hindra mig i nuet på olika sätt.
Men jag känner att jag Övervunnit allt det där till 99%.
Orsaken är att jag valde att Inte sopa under mattan längre, som en fegis,
utan att Möta mitt tunga/jobbiga bagage istället! Möta rädslor och hinder.
Enda sättet att vinna en fight är ju faktiskt att Möta den! Öga mot öga. 
Det gjorde jag envist och bestämt, och jag Vann!

Nåja, nu har jag kommit hem. Lång dag, men kan inte ta ledigt än.
Sätter jag mig ner och kopplar av nu, så kommer tröttheten slå till,
därför ska jag nu göra min läxa direkt och se till att den kommer i brevlåda.
Sen ska Wilmer ut och mat ska lagas, innan jag kan sätta mig till ro.
Fick förresten rusa hem tidigare idag, för att rasta Wilmer mitt i allt.
Så är det när man är ensamstående. Extra arbete.
Är riktigt Trött känner jag, men desto skönare att njuta i soffan senare.

1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

Häärligt att du är på rätt väg tjejen
nä det där svenssonlivet kan allt va .)))
Kraam