torsdag 1 mars 2012

Soffläge

............................................................................................... Foto: Stockholm
Jag skrev i måndags att jag vaknade upp seg och influensig..
Det bröt sen ut mer och mer. Nu jobbar jag hårt på att bli frisk!
Ont i kroppen, halsen, förkylning, hosta, migrän, feber osv....
Trots att jag inte mår så bra, så har jag gett mig ut på vissa ärenden i veckan.
Bl.a att storhandla i tisdags och det var inte lätt att bära hem alldeles för många 
kassar på bussen då kroppen dessutom inte mår som den ska på nått sätt.
.
Idag är det torsdag och jag mådde riktigt kasst imorse också, 
men ville verkligen Inte sjukanmäla mig.
Igår tänkte jag att jag ska gå på arbetstränings kursen oavsett hur kasst jag mår.
'Kan nog härda ut några timmar', tänkte envisa jag igår.
Gick upp lite tidigare imorse för att hinna ta värktablett, voltaren T, massa vatten, 
ProViva (läkare rekommenderar till magen), fishermans friend.. osv.
Mådde verkligen kasst, men jag är också envis! Jag gick iväg på kursen!
Migränen lättade något, men när jag gick hemifrån imorse så hade jag feber.
Kände mig smått frånvarande i början och hade svettningar till och från,
men det lugnade sig med tiden, tack vare värktabletter och det.
.
Men sen jag kom hem från kursen förut, har jag jobbat på att hålla 
mig hemma och försöka krya på mig på riktigt nu. Vila, filt, innetofflor, 
vatten och allt det där som krävs just nu.
Febern kommer tillbaka titt som tätt, men jag har ju verktabletter så.
Är dock glad att jag kom iväg på kursen! Vill ta vara på att jag har coacher.
Dom ser sånt jag inte ser och vet sånt som jag inte vet.
Nu har jag helg och jag måste krya på mig till nästa vecka.
Solen skiner starkt ute om dagarna och det känns faktiskt lite upplyftande.
Snön smälte för några få veckor sen och gräset börjar smått bli grönt.
När jag gick hem förut så hörde jag fåglarna kvittra för fullt. Nu är det vår!
Positivt med, är att jag fortfarande lever på hur Trevligt det var i Stockholm ♥

Inga kommentarer: