söndag 1 januari 2012

¡Feliz año nuevo!


För er som inte kan spanska, så betyder titeln, Gott Nytt År!
Vi sov ut och sen började nyårsafton med vår dagliga morgonrunda med hundarna.
Vi tog faktiskt en Extra runda denna frostiga lördag.
Det var minus 4 grader, strålande solsken och rätt lugnt än så länge.
Jag tog med mig kameran ut och fick några foton:
(Klicka för att förstora foton)


När vi gått vår långpromenad, så blev det en massa bus i trädgården.
Hunden Harry och Jesper kom också ut för att busa, dom bor ovanför mamma.
Det blev lite träning också. Dom är så söta och rediga killarna!
Vi var ute till strax innan 14 och det blev så klart några foton från trädgården också:


Inne så blev det att skala potatis, städa och ja.. fixa maten.
Vi hjälptes åt så gott vi kunde. Middagen blev lutfisk med potatis och vitsås.
En rätt jag älskar och som är ett måste vid jul och nyår!
Så klart också tända ljus överallt! Det har vi alltid om kvällarna, oavsett månad.
Efter maten så försökte jag att gå ut med Wilmer på rastning.
Han är ju Super skott/fyrverkeri rädd, så mellan 16.30 och 17, försökte jag.
Då står han sig till efter tolvslaget i värsta fall, tänkte jag.
Dessvärre så sköt dom ju redan ute och det var fullt omöjligt att rasta honom.
Försökte iallafall, men utan ett endast lyft på benet dessvärre...

Dom smäller rätt mkt för att vara utanför stan.
Vi sitter i nått man kan kalla en liten by, utanför ett litet samhälle, Lidköping.
Jag försökte vid 19 igen för då smällde dom glesare för en stund...
Jag lyckades få honom att göra en riktigt lång kissning på gräset här utanför.
Sen gick jag direkt in igen, innan de smäller! Skönt att det var gjort, så han står sig.
Tur också att jag hann att få honom till att göra något,
för dom körde igång mer med skjutandet efter att vi gått in.

Det var jobbigt för Wilmer att genomgå de sista timmarna på året.
Men även jobbigt för oss, som fick hålla fast honom.
Riktigt starka utfall hela tiden fick han. Aggressiv-osäker-rädsla lixom.
Känns i båda mina händer nu vill jag lova. Känns riktigt svullet.
Den ena är ju redan skadad med. Han är Tung när han blir sån, vill jag lova.


Vi fikade med kaffe och kakor.
Mamma förberedde sen potatisgratängen som innehöll bl.a vitlök.
Även fläskfilén förbereddes, som marinerats och sen åkt in i ugnen i stekpåse.
Vi åt vid 21 tiden och det blev apotekarnes julmust till maten.
Grannarna hade hängt upp mysiga ljuslyktor i trädet på baksidan, i trädgården.


Vi kollade på Carola och sen på när dom ringde in nya året på SVT1.
Mamma tog fram Baileys, som vi skålade med.
Grannarna tände fyra marschaller utanför, samt "ved-brasan".

Sen sköt dom nån timma extra överallt och därefter trappades det ner. 
Så jag väntade lite extra på att få chansen att rasta Wilmer en sista gång.
Jag Lyckades!!! Han gjorde en låååång kiss! Så skönt!
Nu blir det att smörja in iallafall min skadade hand med tigerbalsam och bandage,
så den får lugna sig över natt. Hoppas ni alla haft ett toppen Nyår!

Jag vill även tacka de som skickat varma tankar till oss på facebook,
i denna rädsle-kamp med Wilmer, och Tack för den fina tanke jag fick i sms
av en gammal vän som vet vad jag går igenom. Tack!


✫✫✫✫¸.•°*”˜˜”*°•.✫✫✫✫¸.•°*”˜˜”*°•.✫✫✫✫
◕▄███▄◕──◕▄██▄◕──◕▄███◕──◕▄███▄◕
◕▀──██◕─◕██──██◕───◕██◕──◕▀──██◕
◕──██◕──◕██──██◕───◕██◕──◕──██◕
◕─██◕───◕██──██◕───◕██◕──◕─██◕
◕█████◕──◕▀██▀◕───◕▄██▄◕─◕█████◕
✿♥❀♥❁•*¨✿❀❁•*¨`*•.✿❀❁•*¨`*•.`✿♥❀♥❁♥❀♥❁ .•.¸

2 kommentarer:

Tiggir sa...

Gott nytt år och tack för år 2011=)

Kram

Hemmet Är Min Borg sa...

Härliga foton och nu ska vi ha ett kanon år ;)
Kram