onsdag 21 december 2011

Veckostart

.
I Måndags gick jag upp tidigt.
Skulle resa på förmiddagen och behövde förbereda det sista.
Inne i Norrköping var det inte så mkt snö, men utanför stan fanns.
Första tåget krånglade.. Vi fick kliva av och byta och sen trängas ihop.
Många resenärer, litet tåg och alla har extra jul packning..
I Skövde hämtade mamma upp mig. Där hade dom en hel del snö i stan.
Vi gjorde några ärenden och sen åkte vi mot Skara.
På vägen var det fint omkring oss, som ni ser precis nedan här...

Vi gjorde lite ärenden i Skara med, samt käkade.
Sen åkte vi hem till mamma. Hon bor i princip mellan Lidköping och Skara.
Grannen hade tänt en 'brasa' och värmeljus utanför huset.
Dom vet att jag älskar julen, ljus och allt sånt där,
och ville att jag skulle få ett mysigt välkomnande. Det fick jag absolut!

Vi gick in och det blev fika. 
Jag hade med mig lussekatter och mamma hade gjort mjuk pepparkaka.
Senare blev det lugn kväll med lite choklad framför tvn.
Mamma hade köpt hem nån form av lyxigare choklad, som var i två smaker.
Ena smakade kaffe och andra hade noisette smak.

Tack vare min tunga jul-packning, så har jag fått en inflammatorisk känsla i hand.
Överansträngning. Jag googlade och det kan ev vara Karpaltunnelsyndrom.
Handen blev väldigt öm och svullen, så jag lindade in den provisoriskt.
Bara det inte bryter ut så där Extremt, som det jag hade förra sommaren...





I Tisdags så kom den andra grannen över med julklapp.
Jag och mamma fick ett gemensamt och hundarna fick varsitt med.
I vårt paket var det hemmagjord kola, knäck och nått mer.
De var fint inslaget i papper och med band om sig, i en inslagen låda.
Under julgodiset så låg det mini-marshmallows. Lite sött faktiskt.
Hundarnas paket har vi väntat med, men det är nog hemmagjort hundgodis tror vi.
Lite pyssel var hemköpt, så innan jul ska vi ha nått julpyssel-tillfälle.
Smäll-karameller och lite sånt. Kan nog bli mysigt. Många år sen.


Senare på eftermiddagen så bakade vi julkola.
Grillierade och gjorde klar julskinkan. När syrran sen kom, så provsmakade vi.
Syrran hade även med sig lite kakor som hon bakat.
Fantomenkakor och Snickerskakor. Gott!
Ni ser även en liten titt på hur håret blev efter att jag slingat med hätta.
Dom blev ju som sagt lite för täta, men det funkar.
Det enda är att jag hade velat ha större kontrast på mörkt och ljust.


I veckan blir det mer pyssel och fix inför julen.
På fredag fyller jag år också. Känns helt otroligt att julen snart är här.
Känns inte som julen är så pass nära, men man får jobba fram sin julkänsla.
Men julstress har jag inte haft någon i år. Brukar inte julstressa.
Nu värker handen lite extra igen, så måste vila den känner jag.
Men vi hörs snart igen!

2 kommentarer:

Tiggir sa...

Vad mysigt det ser ut och låter!!
Men ajaj men din hand..Hoppas att den blir bra snart!!

Pöss pöss

Hemmet Är Min Borg sa...

Ja visst har jag mysiga grannar här :))
Kram
fina foton som alltid