måndag 17 oktober 2011

Helgen

Nu har jag haft flera dagar i rad där jag gjort massor varje dag.
Det känns också att det vart rätt fullspäckat i många dagar nu.

För att nämna helgen så ställde jag klockan på lördagen.
Jag gick upp 9.30, gjorde mig i ordning denna strålande soliga dag.
Var på dåligt humör först, men det gick över sen.
Gick iväg längs den långa Ståthögarvägen mot Ingelsta.
Jag stannade till på BilByter, som har 40-års jubileum.
På lördag skulle Nanne Grönwall vara där och på söndagen, Amy Diamond.
Det bjöds också på hamburgare, tårta, läsk och kaffe.
Det var godisregn, lotteri, autografskrivning, hälsa på Nanne osv.
Jag kollade på Nanne och tog del av det dom serverade.



En liten kul grej måste jag nämna också.
Det fanns en svart limo som stod utanför och skulle köra Nanne från plats.
Jag tog foton och sen började gå mot Zoo Grizzly.
Men limon åkte mitt håll. Den åkte kanske 30 meter, sen stannar typ framför mig.
Nanne rusar ut ur limon och flyttar över en massa saker från limo,
och in till en röd SUV privat bil. Till sist kramar hon om limochaffisen,
och sen tar hon sin röda privatbil och lämnar platsen i den.
Hahaha! Jag blev full i skratt. Lite komiskt!
Undrar hur mkt det kosta att åka den knappa minuten i limo, tänkte jag.

Ovan ser ni Nanne springa mot limon. Chauffören håller upp dörren.


Jag gick sen vidare till Zoo Grizzly och köpte en 4 kilo fodersäck.
Promenerade sen vidare mot Maxi huset.
Den där 4 kilo säcken blev tung efter några meter vill jag lova.
Jag handlade på mig en massa mat och det blev 2 fulla ica kassar.
Tillsammans med foder säcken så kändes det att bära.
Jag valde att ta bussen hem. Jag hade ju promenerat massa redan.

Väl hemma så var jag enormt trött efter allt bärande och promenerande.
Hade varit en lång dag redan och utan att sitta.
Vad skönt det ska bli att sitta och slappa i soffan resten av kvällen, tänkte jag.
Men så blev det inte. Satt och jobbade med teknik hela kvällen. Lite ofrivilligt.
Kom i säng vid 3 på natten. Trött och helt slut efter allt.



På söndagen så var det bara att hoppa upp och göra mig i ordning.
Gjorde mig i ordning. Jag skulle träffa Linda kl 16.
Vi tog oss en långpromenad med hundarna.
Vi tänkte ta fika hemma hos mig efter vår långpromenad.
Linda smet in och köpte kakor, men fick i butiken ett samtal.
Hon blev tvungen att sticka iväg, så vi skjuter på fikat lite.

Jag la mig tidigt igår kväll, eftersom jag skulle upp 6.30 idag.
Det har gått 1 år sen min operation och dom vill ha in mig på 1års kontroll.
Känner mig rätt Trött faktiskt. Sovit lite halvt som halvt i natt...
Plus då att jag faktiskt inte är mkt alls av en morgonmänniska då.
Imorn är det teater igen och på onsdag ska jag ta den där fikan med Linda.
Så på torsdag ska jag väl ta det lugnt. Ladda batterierna lite.


Det var förresten en amerikansk tjej som flörtade med mig igår kväll.
Hon var 25 år och bor i Miami, Florida.
Jag brukar ha snygga tjejer efter mig emellanåt, så inget nytt.
Men när hon ville webcama, one-on-one, så tog jag bort henne rätt fort.

2 kommentarer:

Tiggir sa...

Hahaha sånt händer mig också=) Lite små kul är det att vissa tjejer tycker att man är attraktiv=)

Tack så mycket för promenaden..Får ta den där fika snart=)

Pöss pöss

Josefina sa...

Ja det kan va lite kul att dom tycker man är attraktiv å så. Men när dom Flörtar så kan det bli lite lätt obekvämt haha! Dom försöker ha sexprat med mig å dom vill ligga med mig å allt. Visst kan det vara smickrande det också, men njaa. En del har sjukt snuskiga fantasier dessutom haha!

Ses imörn
Pözzz