fredag 22 juli 2011

Time to prepare

.
Imorn är det bröllop! Kanske dags att mer börja planera haha.
Tiden har lixom flygit fram och jag känner mig inte alls så förberedd.
Det ska dessutom bli regn imorn, väldigt kul... not.
Jag klippte mig ju i tisdags och nu när håret är kortare, så arbetar det inte Med mig
på samma sätt i regn, som då det var längre.
Mitt självfall kommer fram i regn bl.a. Även i fuktig luft då.
Men jag ska försöka förbereda mig mer idag, så jag är förberedd på allt imorn.
Upp tidigt behöver jag imorn med, men Hur tidigt?
Känner mig helt efter i planering och förberedelser.


Jag skrev i ett tidigare inlägg att jag kan ta mina fin-shorts 
om den blå klänningen jag köpte, inte känns bra.
Men det är tydligen ett No-No att ha shorts på bröllop! 
Även om det är fin-shorts och även om det är klädkod "valfri".
Så vi struntar i det helt enkelt då. 
Tänkte ha den blå klänningen och får hoppas att jag känner mig bekväm.
Bäst att prova hela outfiten idag, så jag känner mig bekväm.
Är inte helt bekväm just nu nämligen, men får fixa allt idag.
Ska se till att nån har Wilmer. Blir väl pappa som har honom.
Ska ta mig ut och sen ta mig till festområdet därefter.
Dricker jag, så behöver jag skjuts.



Vi ska vara på Läckö slott imorn. Det ligger ju norr om Lidköping.
Där ska vigseln vara och sen är bjudning och fest på en byggdegård på annat ställe.
Syrran ska förresten sjunga på bröllopet. Hon brukar sjunga solo här och var.
 
 
Det hade vart fint att ha fest och bjudning inne på Läckö Slott med,
alltså i en av slottssalarna, men vet faktiskt inte om man Får det. 
Fotot nedan är en slottssal inne på Läckö slott:

Dom börjar förresten att sända tv på Läckö, med start den 28 juli.
Mat program som kommer att vara med i Nyhetsmorgon på tv4.
Dom kommer även sända från mysiga "Spiken", som ligger i området.
Dom kommer att visa bilder från runt om också, så Lidköping kommer vara med.
Lite kul när lilla Lidköping sätts på kartan mer och mer.

Bert Karlsson har ju förutom Sommarland, öppnat en ny park nära Lidköping.
Äventyrslandet heter det och ligger i Götene. Alltså strax utanför Lidköping då.

Inga kommentarer: