måndag 20 juni 2011

Zup?

Det har hänt mkt på senare tid egentligen och jag har ibland påbörjat inlägg,
men aldrig riktigt tagit mig tid att avsluta dom lixom.

Ni som följt bloggen vet att jag varit sjuk.
Var sjuk i lite mer än två veckor och när det var som värst så kunde jag inte prata alls.
Kokade upp blåbärssoppa om kvällarna, samt hade dubbla hostmediciner.
Ändå tog det lite tid att bli frisk. Värst var hostan faktiskt!
Jag har lite små-hosta kvar bara, men jag kallar mig frisk. Äntligen!

Ovan ser ni kallvispad nyponsoppa och glass. 
Det hade jag mot halsproblem vid nått tillfälle. Var väldigt mums kan jag lova!

 På tal om mediciner... Är ganska dålig på att ta de två sorter som jag måste ta.
Alltså det jag fick utskrivet på gastroskopi undersökningen.
Men jag ska försöka bli bättre på det. Morgon och kväll. Inte så lätt... 
Den ena är lite jobbig att ta,
och den andra måste tas samma tidpunkter, morgon och kväll.
 


Ja, Vad har hänt på sistone då? Jo, diverse faktiskt.
Har umgåtts mkt med vänner på senare tid och haft det väldigt trevligt.
Fika på stan, promenader, umgänge, varit med och kollat på bröllopsklänning. 
Har även blivit någon sen kväll och in på natten. Väldigt trevligt!
Har hållt mig ganska sysselsatt på sistone. Kul när det händer saker!

Idag är det söndag och har regnat precis hela dagen.
Det har varit rätt mysigt faktiskt! Inte mig emot.
Inte ofta det regnar så där intensivt, och det var ju ändå söndag, så varför inte.
Jag ska börja packa imorn, för jag reser på tisdag morgon.
Ska fira midsommar med familjen nämligen. Ska bli trevligt!

3 kommentarer:

Tiggir sa...

Mmmmmm blåbärssoppa=) Det är de frästa med att bli sjuk är att det tar tid att bli frisk!! Men skönt att höra att du är frisk=)
Hoppas att resan till Lidköping går bra och att vädret blir var..
Bamse bamse kram

Hemmet Är Min Borg sa...

bra att det går åt rätt håll, ska bli kuligt när ni kommer i morgon
kraaam

kristoffer sa...

Nyponsoppa med glass...vilka barndomsminnen som väcktes till liv när jag såg den bilden:). Men håller helt med...det är underbar gott!