torsdag 2 juni 2011

•● Inflyttningsfest ●•

Detta inlägget blir långt...
 
I Lördags var den den 28 maj och vi var bjudna på inflyttningsfest.
Maria och Nils flyttade ihop för några månader sen.
 
 
Kl 19 var tiden satt och jag var utanför i god tid innan, 
men eftersom Nettan och Mattias var rätt så nära inpå, 
så väntade jag in dom också, utanför Maria.
Vi hade nämligen en inflyttningspresent att ge bort 
och det är roligare att ge tillsammans.
 
 
Vi fick alla en inflyttningsdrink. 
Maria frågade om vi vill ha jordgubb i och självklart vill man det *mums*
Gästerna värmde upp med lite tv-spel. Buzz var det nog då vi kom, tror jag.
Maria öppnade vår present, som var 6 st champagne glas. 
Alltid bra att ha och dom verkade nöjda med sin present.
 
 
Musiken kom igång mer och minglet började.
Lite nostalgi blev det då vi råkade höra någon äldre låt. 
Så vi sökte upp nån mer gammal låt och sjöng med. Lite dans blev det också.
 

Linda pussade Maria på kinden och mig på munnen,
så jag fick halva läpparna röda från läppstiftet, som ni ser ovan.


Härlig stämning och allmän glatt tycker jag att det var! Trevligt!
Det serverades snacks i form av cheez doodles, popcorn och chips.
Jag tog inte handen i någon skål en Endaste gång. Ovanligt!
Jag vill väldigt gärna annars ha snacks då jag dricker. Vet inte varför jag inget åt nu.
Random foton nedan! Klicka för att se närmare


Vi gick ut på balkongen emellanåt, för det var väldigt varmt i vardagsrummet.
Speciellt med lite alkohol, dans, samt att vi var så många i samma rum.
 
 
Singstar sattes sen igång och det blev sång för fulla muggar!
Vi fick dela upp lagen i omgångar, så alla fick vara med.
 

Linda och Johan åkte hem strax innan 22.
Nettan och Mattias stannade kvar lite längre, men fick sen gå också.
Mattias skulle jobba dagen efter nämligen. Jag valde att stanna kvar till slutet.

Det blev Mer singstar, jag fick göra duett med de som ville.
Ja det är kul med singstar tycker jag.
Sen gick vi över till Buzz. Har aldrig spelat det förut.
Även om jag är hyfsat allmän kunnig, så var det frågor jag aldrig hört.
Jag kunde ju att Sacramento är huvudstad i California och sånt då,
men generellt sett så var det massa frågor med sånt jag aldrig nånsin hört. 
Men trots det, så var det ändå kul att prova Buzz.
Vid 00.30, så begav sig alla hemåt och jag följde Nils bröder en bit.
Dom skulle ta tåget mot Linköping och jag bodde i närheten, på vägen.

Jag blev berusad men inte full och jag var heller inte bakis på söndagen,
som jag gärna blir om jag varit full.



Tack Maria och Nils för en trevlig inflyttningsfest!
Även övriga inblandade denna lördag.

1 kommentar:

maria sa...

tack för du ville komma!
jag åt heller inget av snackset, varför vet jag inte men var väl inte sugen helt enkelt!

kramar