tisdag 31 maj 2011

The week so far


Njöt i solen under hela måndagen. Wilmer fick vara med.
Satt först i gräset vid vattnet. Fåglar kvittrade, samt dök mot vattnet för att hämta fisk.
Folk fikade på uteserveringen intill. Inget moln på himlen och vindarna kändes sköna.

Efter kanske 2 timmar på just den platsen, så promenerade jag lite grann.
Blev sen sittandes vid fontänen i Carl-Johan parken istället.
Efter ett tag igen, så gick jag lite, men blev sen åter igen sittande på ett annat ställe i solen.
Kände att det var dags att gå hem och äta, men kunde inte slita mig från solen!
Fick massa färg av mina timmar ute i måndags, känns underbart!
Jag mår så himla mkt bättre av sol och värme! Mår fruktansvärt Bra av det!





Idag har det varit sol igen och den måste man ta vara på!
Drack mitt kaffe och gav mig sen ut med Wilmer. 
Men upptäcker att det var Ännu varmare idag, än igår!
Jag var nere vid Strömsholmen, men fick till slut faktiskt välja att gå hem med Wilmer.
När det är 29 grader i skuggan och vindarna är riktigt varma, så är det jobbigt för en hund.
Jag lämnade Wilmer hemma och gav mig direkt ut igen.
Inne kan jag sitta en mulen dag istället. Städa kan jag också göra en mulen dag.

Nettan såg på facebook att jag är ute och jag fick en spontan fråga om att fika på stan.
Det hakar man ju gärna på, så vi möttes upp.
Vi satte oss på en uteservering i stan och hade det allmänt trevligt.
 .
Vi satt där ett bra tag och pratade, men sen slet vi oss och då blev det lite butiks tittande.
Lagerhaus, klädbutik och lite så. Vi strosade runt där ett bra tag. 
Jag passade på att kolla efter söta somriga klänningar. Inför bröllopet i Juli.
När det blev dags för hemåt vandring, så gick vi mot Grand Hotel.
Där blev vi stående i solen rätt länge. Var så skönt att det var svårt att slita sig!
Man blev även läskad då man såg hur många det var som satt 
på uteserveringen och njöt av nån kall i solen. Nått jag gärna gör på sommaren.
Strax innan kl 21 var jag hemma, så blev ett par timmar i solen i dag med.
Har fått färg idag också kan jag se, nu när jag kommit in och allt. I'm Lovin' it!


Många tror nog att jag ligger i typ bikini på en filt i gräset när ska jag få färg.
Men man kan faktiskt sola genom att bara gå ut i shorts och linne,
sätta sig på en parkbänk tex och bara vara i solen. Det är sola det också.
Man får ju färg då med, eller hur?! Well, that's how I roll

2 kommentarer:

Tiggir sa...

Mmmm vad härligt o mysigt det låter o underbart!!
Bamse kram

Purple Kitten sa...

Tack för fika-sällskapet gumman! <3 Och tänk på halsen nu!!