måndag 16 maj 2011

Lördagen



Lördagen började med att vi skulle iväg några vänner till Nettans jobb på 'Öppet Hus'.
Kan vara kul att se hur hon jobbar och det skulle även vara lite aktivitet där.
Linda och Johan kom och hämtade mig i bil vid kl 10. Därav fotona ovan.
Har dessvärre inga foton från 'Öppet Hus' besöket. Trevligt väder hade vi!

Vi åkte iväg och det var ett uppblåst hoppslott till barnen,
en karusell, en fiskedamm där man kunde vinna gosedjur.
Det stod några med korgar och delade ut gratis tablettaskar, liten kexchoklad,
ballonger, och varje besökare fick en lott var dessutom. Man kunde vinna micro tex. 
Jag vann två par strumpor, ett par grå och det andra paret var riktigt mörkblå.

Vi gick på en rundtur i fabriks området för att se hur varje station fungerade.
Man gick i olika grupper med guide.
Därefter så tog vi oss lite fika ute, för det fanns stånd med gratis servering av
kaffe, kakor i olika sorter, festis och sånt. Vi tog varsitt av allt.
Lite mer visning blev det och sen kollade vi runt vid hoppslott området.
Där serverades gratis korv med bröd och tillhörande kaffe eller saft.
Jag tog med plånboken ifall, men fanns ingenting som kostade.
Det var trevligt att komma ut lite så här och skönt med solen också.




 
Efter 'Öppet Hus' så latade jag mig lite hemma, för att sen göra mig i ordning inför kvällen.
Jag gick iväg med Wilmer för att möta upp Linda och Johan.
Dom skulle ställa bilen och vi skulle gå typ halvvägs tillsammans till Nettan och Mattias.
Vi skulle nämligen dit för att äta gott och sen se på Eurovision finalen tillsammans.


Efter lite påskmust prat och umgänge hos Nettan och Mattias,
så körde vi sen igång med maten. Vi lagade tacos!
Jag började hacka och det gjorde även Linda. Nettan tog tag i att steka färsen.
Killarna tog med sig alla tre hundar ut på en kissrunda så länge.
Eurovision slutar ju som sagt vid midnatt, så dom bör kunna hålla sig tills dess.



Efter maten, så tog killarna intiativet att plocka bort maten, då vi lagat den.
Så vi flyttade oss till vardagsrummet i väntan på att finalen börjar.
Jag hade köpt med mig 3 påsar snacks, som jag ville överraska med att bjuda på.
Så detta plockade vi fram. Cheez Doodles, dillchips och sourcream chips.

Det började bra för Sverige i tävlingen!
Dom hamnade högt upp och låg antingen 1a eller 2a.
Det var bra stämning i rummet och då Sverige fick bra poäng, så blev det jubel i rummet!
Vi reste oss och levde oss in i det som om det vore en spännande fotbolls match!


Sen gick det lite sämre och då fick Sverige bara låga poäng. 
Men det vände lite sen igen och vi låg nu mest på 2a plats.
Precis på slutet så fick Italien höga poäng och drog förbi oss precis på slutet!
 Så vi hamnade på 3e plats då allt var över.
Vi vann ju inte, men hade känts bättre att bli 2a. 
För att hamna under Italiens kassa bidrag känns rätt pinsamt..

Det var en bra kväll och jag var hemma kl 1 på natten.
Nöjd med kvällen och dagen, trots att Sverige inte vann.
Hade Sverige vunnit så tänkte jag och Nettan, att nästa år se finalen på plats i Globen.
För vinnande landet står ju för finalen som sagt.
 

Inga kommentarer: