måndag 30 maj 2011

Gotta Love ☼

.
Solen skiner och jag sitter med kaffe!
Ska ut efter kaffet och njuta lite av solen med Wilmer.
 
Var på inflyttningsfest i lördags och vi sjöng en del till SingStar bl.a.
Min hals och strupe är helt förstört än. Har ju bråck i övre magmun,
och sen inflammation och allt som jag tar mediciner emot.
Sjunger man, eller anstränger sig, så blir man öm, skrovlig och svullen.
Har även lite slem irritation och sånt. Men det går över framöver.


Här ser ni hur det ser ut. Den vänstra bilden är hur det Ska se ut.
Den högra visar ett bråck. Alltså hur det vidgats.
På högra bilden så är det rött upptill och det har jag också, inflammation.
Sen även i matstrupe och sånt då, där halsbränna med tiden lämnat skador och allt.
 
 
 
 
Igår var det söndag och solen sken även då,
så jag kände för att ta mig till det där naturfina området igen.
Ni som följer bloggen såg ett sånt inlägg för bara något inlägg sen.


Jag gick iväg med Wilmer och tog digital kameran med mig så klart.
Upptäckte att fåren var i hagen denna gång. Det var dom inte sist.
Vi satt och njöt av kvittrande fåglar, solen, de söta fåren och det var allmänt skönt!


Det var många bäbisar och dom såg ut som söta små Lambi.
Dom sprang ibland och riktigt skuttade glatt. Försökte busa med de vuxna också.
Intressant att se hur flockiga fåren är. Dom höll verkligen ihop i allt.
Om någon sa "bäää" på ett visst sätt, så rusade alla fåren dit genast.


Jag provade att säga "bäää" också, vilket gjorde att alla flockades mkt snabbt framför mig.
Då fick jag några söta foton, där dom nyfiket stod uppraddade framför mig.


Jag har ju en vallhund, Shetland Sheepdog (fårhund).
Så tycker det är intressant och lite kul också, att titta på får tillsammans med honom.
Han beter sig underbart med alla vilda djur!
Vid nått enstaka tillfälle så skuttade bäbisarna lite och Wilmer ville samla ihop fåren.
Men han var duktig som alltid med djur. Skön söndag vart det!

2 kommentarer:

Tiggir sa...

Oj vad får det var=)
Men bilderna på halsen såg inte så trevligt ut..Hoppas att halsen blir bra snart på dig gumman=)

Kram kram

Hemmet Är Min Borg sa...

Hoppas din medisin funkar så det onda försvinner nu, och så fina foton ,söta lambi ju
Kraaam