tisdag 5 april 2011

Gäsp..

Somnade vid 3 i natt och skulle upp kl. 5.50.
Knappt tre timmars sömn och det känner jag av nu. Kunde inte somna i natt. Spänd. 
Har sovit få timmar i många dagar nu, men då har det varit självförvållat.
Har nämligen följt Charlie's turné som haft premiär. Det kan man ju inte missa ju.
Och med tanke på tidskillnaden så har showerna för Mig, 
börjat då klockan är 2 på natten, svensk tid.
 Vilket betyder Sena nätter och upp skapligt, för att inte sova bort dagarna = Få timmar sömn.

Första showen i Detroit and he was bombing, som man säger då det går åt skogen!
Buad av scenen och jag tyckte nästan synd om honom som inte ens fick chansen...
Han håller ju faktiskt på att bli mer sig själv igen, sen sitt offentliga meltdown för ett tag sen.
Nåja, men efter hårt arbete inför show nr2 som var redan dagen efter, 
så fick han istället stående ovationer i Chicago. He was killing, som man säger då det lyckas bra!
Idag är det tisdag och nästa show är ikväll. Det är shows nästan varje kväll.
(Good luck with that bro, see ya on twitter)
 
Häromdan valde förresten Charlie's bror att följa mig på twitter. Kul!
Han har skapat konto han också alltså. Jag var osäker först på om det Verkligen var han,
men såg igår att han fått sitt konto verifierat av twitter nu.
Verifierat konto innebär att twitter kontaktat kändisen personligen 
och fått bekräftat att kontot verkligen Är deras.





Jag gick som sagt var upp kl 5.50 imorse och känner mig rätt trött nu.
Det var verkligen kaffe som gällde imorse. Det är det ju Alltid, men extra Nödvändigt idag.
Man är inte speciellt vaken innan morgon kaffet, 
så jag laddade bryggarn och sen kastade mig in i duschen.
Hade läkartid idag nämligen, ett återbesök angående eventuellt magsår,
plus den extrema halsbrännan då.
Eftersom medicinen inte gett funktion ännu, så fick jag ta blodprover idag som steg två.
Fick som vanligt sticka i Båda mina armar, eftersom det inte kom blod i första armen (déjà vu)
Resultat kommer med posten framöver.


Beställde tågbiljetter för några dagar sen också. Ska resa bort i påsk.
Blev också ägare till en iphone 3. Syrran ville byta upp sig till en iphone 4.
Eftersom jag har trådlös router hemma till min laptop, så kände iphonen av detta i luften,
så jag kan alltså via mobilen, surfa simpelt på min trådlösa router. Awesome!


Igår så bockade jag av en massa grejer på min to-do-list och en av de grejerna var
att säga upp mina filmkanaler med canal+.
Så nu har jag bett av få Bort filmkanalerna alltså och dessa har jag till sista Juni.
Jag har aldrig varit så super mkt för att se på filmer,
och jag tittade så pass sällan på de kanalerna, att jag har betalat för något jag inte använder.
Anledningen till att jag ville ha canal+ film, var till mkt stor del,
för att man kan ta bort den mkt irriterande svenska texningen nedan.
Har alltid avskytt att ha textning och på de mer vanliga kanalerna, kan man inte ta bort så...
Fick massor gjort, men kvar är att fixa med hyror.
Har blivit tokigt för första gången med deras nya hyreshöjning,
Ska även överklaga på tokigheter i namnbyte.. nåja, mer om detta i ett annat inlägg framöver.



Gud så Trött jag känner mig nu... Knappt 3 timmars sömn, känns.
Det kommer gå över sen, vet jag. Jag piggnar alltid till efter kl 20 på kvällarna.
Men kanske dags för lite kaffe snart, i hopp om att piggna till.

1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

Hoppas du får ordning på halsbrännan för sånt är inte roligt o ha, men roligt att du fick ta över Linas iphone3 tycker jag,
Kraaam