onsdag 9 mars 2011

Major Heartburn

.
Ringde vårdcentralen i januari och sökte för min ständiga halsbränna,
(samt alla magproblem jag länge haft).
Dom kunde inte ge mig någon tid, men skulle komma en tid på posten
om ungefär en månad, sa dom Då.

Idag var min tid äntligen och jag har idag fått medicin på recept.
Han sa vilken sjukdom har tror jag har, men vad den nu hette minns jag inte.
Detta med sjukhus ord är inte lätt.... Det är nån slags refluxsjukdom 
helt enkelt och än vet vi inte om medicinen hjälper.
Ska ta en kapsell per dag i 8 veckor och hjälper det inte så tar vi nästa steg.

Han sa också att jag bör undvika att äta sent, vara försiktig med alkohol,
(alkohol är ingen orsak, men kan ev förvärra smärtan).
Ska undvika tunga lyft, undvika framåtböjningar och ska helst bara vila.
Får inte stressa sa han! Vilket är svårt för min del.
Bara min hund i sig stressar mig otroligt mkt psykiskt varje dag.

Började med medicinen redan idag, så bara ta den och försöka lyda råden.
Han ringer om 4 veckor för att då se hur det går hittills *fingers crossed*

2 kommentarer:

Hemmet Är Min Borg sa...

Hoppas dina piller funkar,men hur blir det med stressen :( jag tror personligen att allt detta du har med stress att göra, inte bra
Kraam

Tiggir sa...

Hoppas nu att du kan bli helt frisk nu ut av medicinen!! Du har varit sjuk så länge nu..Bamse kram gummsan