tisdag 8 mars 2011

Kvinnodagen

.
Måndagen var en konstig dag....
Det var lite motsatt till vad söndagen hade för väder
och måndagens kändes inte bara mulen, blöt och grå... utan och tung luft.
Visste inte riktigt helt hur jag skulle känna och allt.
Var seg, irriterad, konstig, temperamentsfull osv.
Tänk vad vädret påverkar oss egentligen.
 
Stora tankar om livet, samtidigt jag hade en lite hopplös känsla över allt.
"Men jag kommer ju inte lyckas ändå" - tankar.
 Kändes som allt är emot mig och att mitt liv står still och trampar....
Ja måndagen var en lite deppig och konstig dag, med tung och grå luft.



Internationella Kvinnodagen
Ja, nu är det tisdag och kvinnodagen och fetisdagen istället.
Men för min del kan denna dagen lite kvitta!
Kvinnodagen var den dagen jag blev misshandlad på första gången, 
så för min del är det bara massa minnen om hur jag inte 
kunde fly från min pojkvän i en trång lägenhet..
Fick spendera den dagen på först polisstation med förhör,
fotografering i underkläder på alla skador, och sen sängliggandes hemma.

Kvinnan har en dag på året och inte ens den fick jag.
Men när jag är redo så ska jag försöka vända dagen till 
att den ger mig styrka istället, men jag är inte där än.


Men solen skiner massa idag och det är ju positivt!
Önskar er andra kvinnor en trevlig dag! Stå på er!

Inga kommentarer: