tisdag 15 februari 2011

Weekend

Lördag
I lördags gick jag över till Maria för att umgås på tu man hand.
Lämnade Wilmer ensam hemma. Köpte med mig chips och 'ostbögar' till Maria.
Hon skulle stå för drickat och det blev coca cola + en xider var.

Vi kollade på 3 filmer, först Burlesque, sen Wolfman och sist Rare Export.
Första var väl ingen favorit precis, de andra två såg vi knappt,
för vi satt och pratade och hade det allmänt trevligt istället.
Tända ljus och dämpad belysning hade vi också!
 
 
 
Söndag
La mig sent på natten, närmare kl 4-5 dessutom,
så sov till tolv och fick ett sms precis då jag vaknat.
Maria var orolig över sin katt Stitch, som betedde sig konstigt,
och hon ville att jag kommer över.
Jag kastade mig upp ur sängen, såg till att Wilmer fick mat,
fick rastas och sen bortstade tänderna och promenerade iväg så fort jag kunde.
Riktigt halt ute! Höll nästan på att ramla vid ett tillfälle *ops*

Mötte Nisse på gatan, han var också på väg upp.
Det är Maria's kille, dom har flyttat ihop.
Fick trösta och lugna Maria och sen väntade vi in att kunna resa till Linköping.
Vi hade fått en tid på Valla Djursjukhus och jag följde med som stöd.

 
Skrev till Linda och undrade om hon kunde ta Wilmer några timmar.
Han var hemma själv och eftersom han var ensam hela lördag kväll,
så fick jag dåligt samvete att vi vaknar denna söndag, snabbvisit ute,
och så ska han in och vara ensam direkt igen.
Hon ställde upp och jag gick ner med en extra nyckel till henne.
Kunde inte ge min huvudnyckel för då kommer jag själv inte in senare.

Nu behövde jag inte oroa mig för att Wilmer är ensam.
Så vi åkte ett gäng iväg till Linköping och dom undersökte.
Dom ville söva för att kolla tänder och lite sånt.
Men dom fann inget, så dom ville behålla honom över natt.
Så vi åkte hem utan katt och jag promenerade sen hem till mig från Maria.
 
Linda var på väg hem till mig med Wilmer och hon stannade på kaffe.
Hon hade Lotus med sig och dom lekte lite emellanåt.
Jag hade köpt med mig massa fikabröd och sånt till mig och Linda.
Som tack för att hon ställde upp i det sista. Det är värt massa för mig!


Tack Maria för en trevlig lördag kväll!
Skönt att Stitch mår bättre nu och är hemma igen.
Tack Linda för hundvakt och trevligt söndags sällskap!

1 kommentar:

Tiggir sa...

Det var så lite..Klart man ställer upp så mycket så möjligt om jag kan!!
Wolfman filmen har jag sätt o det tyckt jag var rätt bra..Men dom andra två har jag inte set men vill se Burlesque!!
Bamse kram