fredag 4 februari 2011

Sweet as can be

.
Såg på "Gene Simmons family jewels" igår, så klart!
Han försökte vara romantisk till Shannon, men lyckades först inte bra.
När han sen beslöt sig för att tänka lite mer Själv, så lyckades han.

Dom satt på en restaurang några dagar innan och hon älskade maten.
Gene kom ihåg att hon sa hur hon verkligen älskade maten,
så han hyrde just Den kocken privat.
Kocken lät dom vara hemma hos kocken själv, där han även lagade då.
Tända ljus, utsikt och han hade lovat musik.
Men denna gången, istället för att någon spelar nått för dom tex,
så valde Gene att ta upp en gitarr och han berättade först 
om hur och när han skrivit denna låten,
att han aldrig skrivit en sån låt förut och sen körde han igång....
En mjuk och romantisk låt. Han tittade henne i ögonen då han sjöng.
Hon fick tårar på slutet och jag med!

Han har alla pengar i världen, 
men då han Först hyrde Andra att tänka Åt honom, så lyckades han ju inte.
Men när han sen gjorde nått från Hjärtat, så gick det verkligen hem.
Jag är extremt svag då en kille gör nått från hjärtat.
Behöver inte kosta ett skit, bara man gör det från hjärtat och menar det!
 
 
 
 
 
Samma med Brian Littrell från Backstreet Boys.
Han skrev en låt till tjejen och sen framförde han den på deras egna bröllop. 
Till henne. I klippet ovan kan vi både se och höra..

Jag har också vart ihop med musiker som både sjunger och spelar.
En spelade trummor i bandet, men de andra har spelat gitarr.
Det är fruktansvärt smickrande då dom skrivit en låt till en 
och sen framför låten till en. Privat. Man blir tårögd av lycka.
Mysig miljö, med kanske tända ljus å mys pys, och då allt känns underbart,
så tar han fram gitarren och framför låten han skrivit.
Kan inte bli mer romantiskt! Bra förspel med hehe
Man känner många känslor inombords för den stunden.

Musiker i sig, har ju ofta känsla för ord.
Dom brukar kunna uttrycka sig på rätt sätt. För dom skriver ju texter.
Sen Kan dom ju sjunga och om dom sjunger sin text, Till Dig,
så känns det som hela kroppen fylls med någonting. Man blir berörd!

Ibland kan jag sakna det livet jag levde.... Fick uppleva så mkt!
Satt alltid backstage och där fanns både nya artister och med större sådana.
Jag tycker ju om att vara i rörelse och uppleva nytt,
så inte konstigt jag fick så mkt kontakter jämt.
Men Nu är jag inne i en period i livet, där motgångar av olika slag, 
blev för mkt, så jag nu behöver lite grann vila upp min kropp och mitt psyke,
för att sen kunna återgå till "the real me".

Inga kommentarer: