tisdag 22 februari 2011

Saturday with N&M


Nettan frågade i början på förra veckan om jag vill komma på lördag 
och mysa till Melodifestivalen, samt laga och äta något gott innan.
Lät trevligt, så det tackar jag inte nej till. 
Då skulle jag få träffa deras nya tillskott också, hunden Tasha.

Någon dag efter så frågade Linda om jag vill komma och mysa till 
Melodifestivalen hos henne, som även Cissi och Jocke skulle komma och se.
Men eftersom jag redan hade planer, så fick jag tacka nej.
Vore dock trevligt att samlas några av oss och se gemensamt nån kväll.
Äta gott, dricka gott och bara ha allmänt trevligt till programmet.




Helgen
I fredags så köpte jag cheez doodles och en stor marabou 
chokladkaka i smak av Mango.
Mötte upp Nettan vid kl 16 på lördagen och gick sen med hundarna.
Bra sätt att träffas är ju genom att gå tillsammans 
innan man stänger in dom i bostad.


Vi satte oss rätt så direkt med varsitt glas vitt vin, (tr3 apor).
Efter lite prat och så, var det dags att fixa med maten.
Mattias skötte matlagningen och jag behövde inte hjälpa till.
Nettan smet sen in i duschen, innan maten var klar.


Det var jättegott! Jag älskar ju utländskt och smaker i maten!
Det var kycklingsfilé, curry, kokosmjölksås och ris.
Sammanfattat då. Sen är det ju kryddor och lite så.
Jag gillar ju utländska smaker mer än svenska,
för svenskar och Norden, är ju generellt sett så försiktiga med smaker.


Nåja, efter maten så rörde vi oss in mot vardagsrummet.
Blev också en kort promenad innan Melodifestivalen började.
Chips, dipp, 'ostbögar', choklad och mer vin!


Efter Melodifestivalen så zappade vi över till 4an,
där var det QX Gaygalan. Så alltså mer underhållning.
Jag hade inte sovit på hela veckan, så kände mig väldigt trött,
så satt upp så mkt jag kunde för att hålla mig pigg.
Men efter gaygalan så var det dags att gå hemåt.
Det var -22 grader ute och jag hade strumpbyxor. Kallt om benen.
Var sjuk innan, men blivit sjukare igen, så ska vara försiktig.


Det var en trevlig lördag med god mat, vin, snacks,
tv-underhållning och trevligt sällskap!

1 kommentar:

Purple Kitten sa...

Tack detsamma söt! :D:D Måste göras om! :D