måndag 3 januari 2011

Ut med julen...

.
Det som hänt på senare är att Per Oscarsson tros vara död.
Han bor/bodde i Bjärka, utanför Skara. Det är ju här i trakterna av där jag befinner mig,
så vi har hört om detta Ganska så Mkt på lokal radion.
Hans hem brann ner förmodligen sent på kvällen, den 30 dec och nu har dom funnit två kroppar.
Han och frugans bil stod på infarten av huset, så det är ju dom.
Men dom är inte identifierade ännu. Kan ju inte vara några andra än dom.
Trist sätt att dö på bara... 
Samt att barn och familj, inte kan ta för sig minnen/prylar, för huset och värdesaker är borta.
 
'Träffade' han i Skara en gång, för flera år sen nu. Då hette den stora affären B&W.
 Han var vid kassorna och vi med. Han pratade högt med personalen.
Verkade mkt glad och social, men ändå lite flummig som i vissa filmer.
Men jag pratade inte med honom, vi var bara vid kassorna båda två.

 
 
 
2 januari åkte julgranen ut!
Mamma har tröttnat på julen och julsakerna, så när jag kom hem från Lidköping,
så var granen borta då jag kom tillbaka. Även tomtar och röda dukar togs bort.
Själv så brukar jag ta bort allt omkring 7-10 januari åtminstone.



Syrran fyllde ju år 1 januari, men det blev inget firande.
Hon låg sjuk på sin födelsedag, usch så trist!
Men kanske blir nått firande innan jag reser, annars får jag se till att ge min paket vid tillfälle.
 
Börjat snöa nu förresten, så det som smälte bort och regnade bort på nyår,
kanske kommer tillbaka snart, vem vet.

Inga kommentarer: