söndag 23 januari 2011

Luxury

.
På klassåterträffen som var sommaren 2009,
så åt jag nått så fruktansvärt Fantastiskt! Riktigt lyxigt och underbart!
Förrätten den kvällen var också god, men just Varmrätten var bäst!

Smaken på fläskfilén var kanon och perfekt!
Calcados såsen var också så underbar i smaker och allt!
Har väl ätit rätt okej, eller god mat förut, 
men inte ens restauranger har faktiskt haft denna perfekta smak.
Kryddor och Smak i sig, är viktigt för mig. Får inte va för smaklöst.


Har funderat på att lära mig laga nått liknande.
Ska laga fläskfilé med portvinssås nån gång också.
Vore kul att prova sig fram lite bland såser som innehåller vin.
Så har letat bland diverse recept online idag.
 
 
Lagade ofta ovanlig mat och nya rätter, då jag bodde hemma..
Men som singel, blir det ju inte det samma lixom. 
Inte kul att laga avancerat till sig själv. Inte i längden.

2 kommentarer:

Hemmet Är Min Borg sa...

mmm ja det ser gottit ut det där, roligt att laga lite annorlunda mat oxå
kraaam

Tiggir sa...

mmmm vad gott det ser ut & det låter väldigt gott också=)
Karmizar