onsdag 26 januari 2011

Better Storing

Måndag
I söndags så fixade jag i walk-in-closet för fullt.
Nya byrån skulle in och allt ska ändras om
till bäst förvaring som slut resultat.
 Har lite kvar att göra där inne, men det kommer framöver.
 
Men måndag tog jag paus. Behövde vila från söndagens slit.
Men efter en promenad med Wilmer, 
så blev han så pass smutsig på ben och mage,
att jag beslöt mig för att bada honom. Nu luktar han plommon!




Tisdag
Skulle ner i källaren och hämta lite grejer, 
men väl där nere, så fick jag ett ryck.
Har nämligen tänkt att rensa totalt där nån dag, men dratt ut lite på det.
Visst jag rensade för nått år sen sist, men behövdes verkligen igen.
Jag kände idag att jag var på ett sånt där bra rensa-humör.
Ibland kan man ju rensa men man sparar onödigt mkt lixom..
Men andra ggr är man på ett sånt där humör 
som gör att man lättare kan slänga.
 
Så jag satte igång helt enkelt och jag höll på 3 intensiva timmar.
Utan att gå därifrån eller nått.
Resultatet ifrån dagens källar slit blev ett halverat förråd!
Kastade alltså hälften av allt innehåll.
Förut fick jag ta ut en massa grejer för att kunna gå in,
men nu har jag massa tom yta och lådorna är hälften av vad det var förut.
 
Idag slängde jag sånt jag förut sett till att spara....
Böcker, vhs-filmer och cd skivor bl.a.
Såg till att spara nått enstaka sånt, om det var av värde/minne för mig.


Blev totalt slut och kände mig väldigt mörbultad. Öm rygg och allt.
Så efter jag ätit, så tog jag ett långt och varmt bad!
Har även bäddat nytt i sängen, så det ska bli skönt sen.


Ska fortsätta fixa, rensa och ha mig, här uppe i lägenheten med.
Men får ta successivt. Är en del kvar att göra.
Lite vårröjning helt enkelt! Skönt att få rensa på gammalt.

1 kommentar:

Lilliss sa...

ja fy man blir ju hel slut av att röja i källaren...nu när man flyttade så blev det en full bil + ett fullt släp med skit från min källare och lgh....undrar var jag gömde allt i min lilla etta?!
hihi


kram