lördag 4 december 2010

Ska va gött å leva

.
Ska börja med att säga att jag har ett mer lugn nu.
Förra veckan var en jobbig vecka och stressen gjorde mig galen inombords.
Innan festen i lördags bröt jag ihop i tårar, men sen plockade upp mig själv,
körde på under kvällen så gått jag kunde...
 
 Denna veckan innehåller ingen större tidspress alls,
och allt kan ske i Mitt tempo. Precis det jag behöver just nu.
Så tänkte meddela er att det känns faktiskt rätt skönt och bra.
Tack också, till Er som stöttat lite extra i mitt totala kaos förra veckan!




Onsdag kväll
En annan 'spänning' som försvunnit är att jag fått lätta på trycket....
Pratade ut med en tjej kompis i onsdags kväll.
Vi har tagit avstånd från varann och nånting har hänt.
Blev uppbjuden en fika och vi redde ut.
Vi var båda mkt öppna och även förstående och mkt sas.
Det är viktigt att reda ut ibland, för spänningar släpper bl.a.
Ska man prata ut, så ska man också öppna sig, 
även om man är rädd för att det kanske sårar, 
eller om man tycker det är svårt att ta upp nått.
 
Kan man inte få fram allt, eller så, då har man nått att lite jobba med.
Kanske en rädsla från andra händelser i livet? 
Som gör att man är rädd för att säga allt
Hellre att man säger precis som man tycker och känner,
varför man betett sig som man gjort osv, 
än att sluta sig, dra ut på tiden, dra vit lögn osv osv.
Så det är som alltid skönt att få lätta trycket emellanåt.


Torsdag kväll
....Så blev jag med bjuden på en promenad med två tjej kompisar.
Varav den ena är just den jag redde ut massa med.
Dessa två som jag gick med, hade också talar ut om sitt.
Var många månader sen som vi tre gick så där ihop.

Hoppas att alla kan bli bättre på att säga vad vi känner,
är besvikna över osv, då det är så aktuellt som möjligt.
Sanningen kan såra, men bara för stunden...
En lögn sitter i för alltid, även en vit lögn.

1 kommentar:

Hemmet Är Min Borg sa...

det va bra att allt redde ut sig ,det är viktigt så man kan gå vidare :)
kram