onsdag 8 december 2010

Julstämning

Vid kl 18 ikväll, så tog jag på mig ordentligt och gick ut.
Termobyxor och allt som behövs för snö och eventuell kyla.
.
.
Det var bara jag och Wilmer och vi gick i oplogad snö bl.a.
Det var frivilligt och snön gick upp till knäna.
Vi pulsade oss fram, busade och hade det skoj! Lite som barn!
Tur att min vovve med tycker om snö så mkt som han gör!
.

.
.
Vi hamnade i ett lite grann skogs område och där hade vi det trevligt.
Vi var uppe på ett berg och vi njöt lite av utsikten också.
Hade varit mysigt att gå dit nån kväll med varm choklad, tänkte jag.
.
.
Efter nästan 2 timmar ute i naturen med mitt hjärta,
så var vi hemma och med oss hade vi lite från naturen.
Som ni ser ovan, så fastnade en del snö i pälsen också.
Endel snöbollar, var större än golfbollar.
.
.
.
Tog fram krukor och sånt passande och sen pyntade fint.
Så här blev det i både fönster och på bord:

.
Lite extra juligt nu!
Tycker man iallafall ska ha en liten gran eller tallris (äkta).
Bara för doft och känsla. Man behöver inte pynta, mer än något rött band.


5 kommentarer:

Hemmet Är Min Borg sa...

Men vad mysigt ni har haft och så fint med gran:)
Kram

Tiggir sa...

Vad mysiget det ser ut=)
O granen=)
Bamse kram

Amanda sa...

sv: jaha va roligt! vi var ute efter en trefärgad men sen fick det bli en sobel ist, för vi letade efter en "för hög" sheltie. kollade även på collie :)

jag har inte haft sheltie tidigare,men mamma har så d va hon som ville ha en igen. jag har haft en BC-flat blandning. sj e jag sugen på en BC lr BC-blandning lr groenendael :) men måste nog träna upp mig lite mer innan och ha mer tid till sånna krävande hundar.
tränar du nått särskilt me din?
min e ju bara 1 år men jag tänkte försöka börja tävla i agility så småningom :)

Lilliss sa...

ser riktigt mysigt ut!
synd att det kliar så mkt i ögonen på mig av riktig gran :(

kram

Josefina sa...

Maria: Hur är det med tall? Klarar du det?
Jag hittade ingen gran, så fick ta tallris istället =P Skulle ju bara ha litet ändå. Men jag tycker inte det luktar nått :-( Jag som gillar doften av gran.. men men, är ju fint att se på =P

Kramiz