torsdag 9 december 2010

• Wilmer •

.
Tänkte visa er ett gammalt foto på Wilmer, som jag gillar.
Togs för kanske 1½ år sedan och nu i januari fyller han 3 år.
I stamtavlan heter han "winter snow-storm" och snö älskar han!


Jag kommer även ihåg den dagen...
Det dök upp rådjur i skogen, precis bakom oss. Wilmer var lös.
Han sprang efter dom in i skogen och försvann.
Men jag visste precis att han kommer tillbaka, så jag visslade 
och sen stod jag kvar. Han kom tillbaka rätt fort!
I såna lägen litar jag till 200% på honom och han kan vara lös.

1 kommentar:

Amanda sa...

sv: men åh då kan ju vi ta honom! :D vi vill gärna ha en så stor sheltie som möjligt. vår e typ 42 cm. jag tkr han e en plutt eftersom ja haft en stor hund förut :)

ja vet bc kan va fett jobbiga! vår förra va 75 % bc. världens snällaste och smartaste men jävligt mkt energi o super självständig! dock vare mamma som uppfostra henne så ja slapp det jobbiga ;) så känner att ja måste lära mig mer o bli mer konsekvent innan jag skaffar en svårare ras. å så måste jag ha mer "koll" på framtiden så ja vet att ja kan ge hunden den tid den behöver. i framtiden fåre bli!