torsdag 2 december 2010

Dentist

.
Skrev om tandläkare i höstas eller när det var...
Idag var jag där iallafall och skulle laga och sånt.
Jag har rätt bra tänder, men på senare år så har inre stress och
läckande magsyror, skadat mina tänder successivt.
Jag har alltså spänt mig omedvetet på nattetid och gnisslat tänder,
så detta har skadat tandytan överallt.
Sen så har jag lidit av halsbränna och sura uppstötningar ofta på senare år,
vilket gör att läckande syra fräter på tänder och skadar.
Får nog söka för magen trots allt, så den inte läcker mer syra framöver. 
 
Då jag var beroende av coca cola som barn, så frätte det.
Vilket coca cola ju gör och jag gav genast upp beroendet.
Jag frågade idag om kolsyra i sig kan skada tänder, men det kan det inte.
Ramlösa dessutom innehåller lite flour sa hon. Bra alltså.


Jag har tandläkarskräck och talade om detta.
Talade även om att bedövning inte brukar hjälpa på mig,
så dom gav mig även en annan bedövning än vanlig,
som dom ger till just svår bedövade.

Idag skulle vi bl.a skapa en natt skena, som det sen ska vara typ flour i.
Tjejen kommer in med en järn skena och blå gegga i skenan.
Lite obekvämt med järn i munnen då man har skadade tänderna,
men vi skulle trycka ner tänderna i detta och vänta någon minut.
Den blå geggan stelnar och formar sig efter mina tänder.
Sen var det blått överallt kan man säga. Blå smulor runt mun och allt.

Nåja, högra sidan av munnen är klar,
och nu har vi bokat ny tid innan jul, då vi ska ta vänstra sidan.
Bad dom även att 'slipa' lite på de två fram tänderna, som ju blivit ojämna.
Detta skulle vi ta nästa besök.
Ska bli skönt att få detta gjort innan jul, så jag kan äta utan att säga "aj".

Inga kommentarer: