fredag 26 november 2010

Skynda Skynda.....

 .
Inför Advent
Då jag vaknade så låg jag kvar i sängen i kanske två timmar.
Wilmer var på myshumör och vem kan motstå det?
Vi låg sked bl.a och höll om varann, nära!
 
När jag sen gick upp så började jag att putsat fönster.
Det blåste inte som dagarna innan och tempen ute var godkänd,
så jag valde en putsa-fönster-taktik....
Att jag tar fönsterena utvändigt och så, innan det blir kallare ute osv.
Så kan jag ju ta invändigt oavsett väder sen.
När jag var på sista rutan så känner jag att är kallare ute redan.
Ser även någon flinga falla och mkt riktigt, så började det snöa.
Men jag HANN att ta alla fönster utvändigt och sen stänga dom.



Nåja, jag gick ut med hund och duschade sen.
Hade dock inte ätit ännu idag, så blev tvungen att ta mig tid till det,
då jag var färdig att gå till stan för övrigt.
Blev knäckebröd med ost, så jag står mig tills jag är hemma igen, åtminstone.



Inför Bröllopsfesten
Imorn ska jag på bröllopsfest. Så rusade fram till stan för present.
Linda och Johan gifte sig utomlands i somras och nu ska 
vänner och övrig familj få ta del av det hela, i en försenad fest.
Att hitta present som kan passa både Johan och Linda kändes lätt.
Såg alternativ överallt på stan idag faktiskt.
Tittade först igenom möjliga butiker, för att se deras utbud.
Sen köpte jag något som kändes mest passande.

Kollade lite annat också, stickad mössa bl.a,
men kläder till min sysslings bröllop den 6 januari.
Den måste jag dessvärre vänta med att köpa den, till nästa löning.
Är alldeles för mkt som ska köpas på en månads löning nu.
Är ju snart jul och allt för det första. 
För det andra måste hundfoder köpas nu igen med.


Bara på själva bröllopsfesten som är imorn,
har jag nu lagt ut 1700 kr, så jag hoppas verkligen det blir Bra nu!
Då har jag räknat med klänning, skor, alkohol, present och kort.
Bara klänning och skor gick på sammanlagt tusen kronor.

Har vart lite svårt att festen är så nära advent,
för det blir tufft både ekonomiskt och mitt i allt julstök,
men lite fått försöka att få det funka ändå. 
Svårt och stressigt, men vad gör man.
Imorn är det totalt Super Stressigt med. Inför festen alltså...



Som slut ord:
Hur mkt jag än vill och önskar, så tål jag Inte stress!
Allt krånglar, Humöret Tryter Väldigt, jag tappar saker osv osv.

Inga kommentarer: