söndag 17 oktober 2010

Saturday

 .
På eftermiddagen så åkte jag iväg med spårvagn och buss upp till Maxi.
Började med att kolla skoaffärerna och jag fann ju massor.
Men har dessvärre inga pengar till skor just nu så får vänta.
Behöver vinterskor också, och det hittar jag massa med, fast kostar ju.
Detta bordet är Rätt mkt JAG nedan!


Har ju redan fluffiga vinterstövlar som ovan typ.
Med äkta ull och allt. Men dom har börjat ge sig.
Måste ersätta dom med ett par nya ull stövlar.


Nåja..
På vägen till Maxi, så såg jag flera polisbilar. Dom åkte van.
Inne i varje van så satt flera poliser och alla hade gula väster.
På vägen så kunde jag se dom stående och på nått sätt vänta in nått.
Vet inte alls vad som hände med centralt var detta.

Jag fann det jag behövde handla och sen tog jag mig hemåt igen.
När jag betalat och ska gå ut så kommer två poliser in, hm...
Inga gula västar iallafall.
Trist att pendla iväg och handla själv, 
men som tur var så hade jag sällskap av Eric via sms.



later@home.nu
Hemma så tog jag mig ostsmörgås. Inte alls fel.
Nu när tvålen tagit slut i min svarta 'behållare' 
så känner jag att jag vill gå tillbaka till att ha original pumpen igen.
Är så trött på den där svarta och jag tycker inte tvålen blir lite fräsch.
Kommer ut grå två och doften är inte kvar som i originalet heller.
Så nu äntligen så tänke jag har det mer fräsch igen!
Även om det inte blir helt lika snyggt...

Jag kände sen att jag ville duscha. Men var sugen på ett skönt bad!
Har inte FÅTT bada på länge pga operationen, men Nu Får jag igen.
 Jag tappade upp vatten, hällde i nått apelsinpulver, skum och sånt härligt.
Blev ett litet hemma spa med ansiktsmask och allt. Låg i en hel timma faktiskt.
Mobilen har vart på ljudlös hela dagen typ. Lite skönt.


 
(Sorry... Stökig bild)


Efter badet så var klockan rätt mkt, så det var dags att se "Dansfeber".
Ikväll var det final och det ville jag gärna se.
Synd att man är ensam om att följa helg underhållning bara.
"Dansbandskampen" hade premiär ikväll samtidigt och dom sänder ju härifrån.
Ja denna gången sänds programmet från Norrköping.
Inte mitt typ av program, men ska väl se något program bara för det sänds här.

Hur som så såg jag finalen av Dansfeber och tog mig 
varm choklad med grädde på, samt chokladsås över grädden.
Värmeljus i höstmörkret också, så klart!

Kram Kalas på er för denna gång!

3 kommentarer:

Tiggir sa...

=)

Hemmet Är Min Borg sa...

Härligt med bad nu när det börjar bli kallt ute .)
kraam

Nettan sa...

Ser RIKTIGT mysigt ut! :D