onsdag 13 oktober 2010

Girls in the city

.
Gick upp strax efter 8 idag och gick hemifrån strax efter 10.
Mötte upp Nettan i city och vi kollade runt i butiker, 
pratade och hade allmänt trevligt.
Jag kollade även lite skor överallt också, 
för att hitta något par till kommande bröllopsfesten. 





Då vi vandrat runt ett tag så valde vi att ta en fika uppe på Kupolen.
Jag kände för lite varm choklad med grädde så det blev det.
Sen köpte jag en choklad ruta också.
Vi satt kvar och pratade en bra stund där och då klockan tickade iväg,
så började vi att röra på oss, för jag vill kolla i de två skoaffärerna nedanför.
Nettan börjar ju jobba vid 15, så därför hade vi en liten tids limit.

Jag fann ett möjligt par skor inne på Scorett. Dom brukar ha en del.
Dom kan funka till mina svåra fötter faktiskt.
Dom ligger på 400 kr, så får bli vid löning isåfall. Hoppas dom är kvar.
Ska resa till Lidköping i slutet av månaden också, då mamma fyller år.
Så ett till alternativ är ju att även kolla skor i Skövde framöver.
Dom har ju flera butiker att leta i med.


 Frisyr
Hade tänk att kanske klippa håret då jag besöker familjen i Lidköping.
Kan ju gå till min gamla frisör jag trivdes med.
Men sen kom jag på då vi satt och fikade, att den frisyr jag ju vill ha....
Blir inte så passande till bröllopsfesten.
Vet inte riktigt när den festen blir och håret är ju kluvet i topparna.
Men jag vill ju klippa UPP håret i ettaper och så med.
Men på bröllopsfesten vill jag ha lite lockar och 
lockar på uppklippts hår kan bli lite tokigt på de kortare partierna, eller ja.
Lockar gör sig finare i längre hår ju.
Så antingen kan jag vänta med att klippa mig och satsa på lockar till festen,
eller så kan jag klippa mig nu och kanske få gå med tristare frisyr på festen....





Nåja, nu är jag hemma från stan igen.
Blev 4 trevliga timmar på stan! Tack för sällskap gumman!

2 kommentarer:

Hemmet Är Min Borg sa...

vad trevligt ni har haft det, alltid roligt med fika ute oxå
kram

Nettan sa...

Tack själv gumman!!! :) Det var mysigt ;)