onsdag 22 september 2010

Litt av hvert

.
Igår sent då jag satt vid datorn så kände jag smärta i vänster foten.
Detta var rätt så innan läggdags.
När jag sen reser mig för att hund ska rastas en sista gång,
så känner jag att det smärtar så pass att jag måste halta fram.
Ute fick jag ta ett steg i taget och gå mkt långsamt....
Väl inne sen så smörjde jag in foten med tigerbalsam. 
Bara ovansidan, för det är just där smärta och svullnad är.
Sen la jag mig att sova.

När jag vaknade efter en halvdan sömn, så var smärtan kvar.
Duschade och smörjde in ovansidan med tigerbalsam igen.
Fått halta hela dagen och efter kaffet så tar jag alltid en promenad.
Den promenaden ska vara på minst en timma.
Men jag gick runt i området, inte så långt ifrån mitt hus och det gjorde ont.
Haltade mkt försiktigt men var jobbigt att försöka gå.
Blev en kortare runda än jag ville hur som.

Väl hemma så har jag fått vila foten.
Satte på mig ett par inne tofflor som fötterna får vila i.
Jag ringde och bokade tid hos tandläkaren också.
Fick tid nästa vecka. Ska bli skönt då jag ju haft lite obehaglig känsla länge nu.
Sen började jag att baka lite. Chokladbollar blev det.
Lät smeten stå en timma i kylen och därefter rullade jag bollar.
Sen in i kylen igen då, innan dom avsmakades.
Dom blev goda faktiskt! Kaffe i dom var det så klart också.
Jag gillar även såna ljusa chokladbollar man kan köpa.
Dom görs ju på o'boy istället. Väldigt goda blev mina på kakao hur som.
Föredrar kokos, men hade dessvärre bara pärlsocker hemma


Nu slappar jag till tv. Idol var precis och nu är det "Berg flyttar in".
Håller även koll på hur de sista rösterna i Valet 2010 ser ut.
Val av ny regeringen alltså. Alla förtidsröster har gjort att det tar tid att räkna.
Att alliansen ska leda, det är redan bestämt.
Men om dom får majoritet eller minirotet vet vi inte än.
Kan hända att det blir omval också. 
Hur Sverigedemokraternas syfte ser ut, vet vi mer efter att röster är helt klara.
Mer om det kommer, då röster är klara.

Foten känns lite bättre nu faktiskt. Nu närmare kväll.
Får se hur den är imorn. 
Ska smörja in foten med tigerbalsam innan jag lägger mig ikväll hur som.
I måndags var det förresten 3 veckor sen jag opererades.
Haft ont ibland, men sen helgen har jag tyckt att det går bra.

3 kommentarer:

Lilliss sa...

mmmm chokladbollar vad gott!
var länge sen jag bakade det...

kram

Tiggir sa...

Ser gott ut=)
Bamse kram

Josefina sa...

Ska absolut va kokos, men hade inte hemma.. Men dom blev väldigt bra ändå =) Mkt nöjd!
Var så sugen på något å så tänkte ja på chokladbollar som jag inte bakat på ÅÅÅR, hade allt hemma och körde på *hihi* Mmmm

Kramiz