tisdag 3 augusti 2010

♥ ♥ Linda's Möhippa ♥ ♥

.
Förberedelser
Lördagen den 31 Juli ägde möhippan rum.
Efter massa planering och försök till att vända ett kaos (lång historia),
till att bli En Glad Överraskning, så var vi äntligen beredda!

Jag stressade denna lördag med att städa och förbereda min lägenhet.
Vi fick lite problem på vägen eftersom Linda trodde hon var ledig under dagen.
Hon gjorde då upp lite planer, som vi fick hindra hela tiden haha!
Hon skulle iväg till Smultronstället med Johan och hans föräldrar bl.a
Så vi fick kontakta Johan och meddela vår överraskning.
Han skulle vart upptagen med annat denna lördagen,
så vi förvarnade inte honom, utan hade tänkt att han nog blir lika överraskad.
Men fick avslöja våra planer då dom plötsligt skulle iväg.
Det var nämligen samma tider som vi skulle iväg på möhippan.
Ja vi löste lite problem på vägen och fick Linda till att hon ska tillbaka till Maria.
Så hon åkte lixom hem och bytte kläder osv. Åt lunch och sen tillbaka.
Pust, va skönt! Gällde bara för Maria att nu uppehålla Linda till vi kommer.

Nettan och Mattias kom till mig vid 16.
Mattias skulle vara hundvakt så han gick iväg med Wilmer strax efter.
Samlingen var hos mig vid 16.30 och jag hade även hämtat en cd-spelare.
Dessvärre så var det fel batterier vi hade trots allt, 
så vi kunde inte ta med cd-spelaren.
Nettan var nere här på coop och tittade, men inga såna batterier där heller.
Vi fick helt enkelt ge upp idén med att ha musik.
 
 
 
Kidnappningen
Vi packade ner Allt i en resväska på hjul. 
Kontaktade Maria, för det var nämligen Där Linda befann sig.
Dom satt och skulle precis ta kaffe och kladdkaka, så vi skyndade oss.
Det var Nettan, jag och Linda's kusins tjej, Cissi.

Vi går in och säger "surprise" och där sitter en chockad Linda.
Hon skulle precis till att föra kladdkaka till munnen.
Nettan var beredd med sin systemkamera innan vi gick in, så vi fick ner minen.
Linda visste ju inget och trodde hon skulle träffa oss alla senare på kvällen.

 


 
 
Det var bara för Linda att lägga ner kladdkakan och resa sig.
Linda hade gjort kaninöron med slöja. Hemma gjort. Va söt!
Det hade hon tagit med sig för att sen bära på krogen.
Men det åkte på redan nu och Maria hjälpte henne med hårnålar.
Den ville gärna åka av lite annars.
 
 
Linda var lycklig av vår överraskning och var nära till glädjetårar.
Man kunde verkligen se att hon var lycklig och då blev vi nöjda.




 
 
Vi gick ut, Maria var kvar hemma då hennes rygg inte är bra.
Linda ser resväskan och undrar vad som väntar.
 
Vi promenerade iväg och Linda undrade hur orolig hon behöver vara.
Hon fick också känna på resväskan och undrade om vi dödat nån.
Den var tung alltså. "Nja det ligger 3 araber där i, som bits", skojade jag till det.







Grillning
Framme vid en mysig park i Oxelbergen, så fick Linda öppna väskan.
Hon såg att det var grill saker, så nu skulle här bli allmänt trevligt!
Det bordet jag visste finns i parken, var ledigt.


 
 
Vi gav Linda en cider med en gång. Vi hade köpt en massa cider nämligen.
Så hon fick välja smak och vi andra började också med varsin.
 
Jag tog fram de två grillar vi köpt och försökte tända dom.
Dessvärre så ville den ena inte alls. 
Verkade va för dåligt med tändvätska på den eller nått.
Som tur var så är ju Lidl precis runt hörnet, så Nettan sprang ner.
Vi behövde en till grill nämligen. En hade vart för lite.
 
 



 
 
Vi fick igång grillarna, fick cider i oss och kött kunde läggas på.
Bortsett från att en grill dog direkt och att cd-spelaren inte kom med,
så hade vi iallafall tur med vädret haha!
Skulle ha vart sol fram till kl 16, sen mulet ända till 21 och då regn.
Men nu hade vi faktiskt bara sol och då hela tiden! Underbart!
 
 


 
 
Vi satt kvar efter maten och bara pratade, skrattade och hade kul!
Blir ju lite personligare med grillning i natur, än restaurang tex.
Detta är nått man gör lite mer gemensamt än att betala nån som gör allt åt en.
 
 
Ja vi hade jättetrevligt, så blev att vi stannade rätt länge.
Men jag och Nettan kom vid 20 tiden, fram till att nu får vi gå hem till Mig.
Vi ska möta Barbara vid Black Lion kl 22 och vi ska ha lite snacks, musik
och göra oss i ordning inför krogen.
 
 





Förfest
Musik åkte på, chips, 'ostbögar' och cider kom fram!
Det blev dans, skratt, prat, göra sig i ordning och ja, allmänt mysigt!
Linda berättade sin lycka och var så glad att hon blev lite 'tårig'.
Vi är glada över att få dela denna dagen med henne.
Samt att få dela hennes nervositet över en så stor dag som bröllops dag.
 
 





Utelivet
Vid sa till Barbara att vi kommer vid 22.30 istället och gick precis innan.
Linda och Cissi gick iväg direkt till krogen,
medan jag och Nettan stack fram mot city för att hämta ut pengar bara.
Vi hade varsin färd cider med oss att dricka på.
När pengar var hämtade så stack vi också iväg till Black Lion.

Barbara, Cissi, Linda, Nettan och jag var vi nu.
Vi beställde i baren och för min del blev det en öl i glas.
Den smakade inte bäst om man säger så, men dög ändå.
Vi satt och pratade och sen kom Jocke, som Cissi är ihop med.
Han är även Lindas kusin. Även han tog sig en öl.
 
 


 
 
Vi pratade om att dra vidare till ett ställe där man kan dansa.
Vid midnatt så drog vi iväg mot Harrys allihop.
50 kronor inträde och en massa dans blev det vill jag lova.
Linda blev under kvällen gratulerad inför giftermål och vi hade jättekul!
Vi bjöd även Linda på lite i baren. Var hon törstig, så la vi ihop och bjöd henne.

Jag dansade med några killar, men också med mina tjejer! Linda och Nettan.
Linda sa till några att hon ska gifta sig med Mig 
och att Nettan är vår älskarinna.
Ja man måste ju få ha det lite kul också, hehe

Det var enormt varmt inne på Harrys.
Jag tog bara 2 cider sammanlagt där, men ändå gjorde värmen sitt.
Alkohol slår ju till extra i värme, som ni nog vet.
Jag och Nettan försökte vid nått tillfälle ta luft ute på verandan.
Men det var ju inte svalare där precis.
Åh föresten.... var någon kille från Chile där ute 
och jag började prata spanska med han.
Men dessvärre så kunde jag mer spanska än han, för han var adopterad haha!
Lika kul varje gång det händer!

Vi dansade enormt mkt och hade jättekul!
Vi valde låtar att sjunga karaoke till också. Samt sjöng med andra låtar.
Blev dessvärre inte några foton inne på Harrys, 
då vi alla hade fullt ös och dans hela kvällen. 
 
 

Trötta, fulla och nöjda




Hemåt
Linda kom och sa att Johan ska hämta henne, så vi beslöt oss för att följa henne.
Satte oss vid biblioteket utanför. 
Klockan var då 2.30 och Johan kom efter ett litet tag.
Så vi andra valde att gå hemåt också. Krogen stänger ju 3 ändå.
Jag och Nettan gick ihop, sa hej då till alla och sen iväg.
Wilmer var ju hos Mattias så jag skulle hämta honom där först.
Vill gärna sova med honom hemma.
 
 


 
 
Promenerade mig hemåt med Wilmer och kunde riktigt kännas fötterna pulsera.
Snacka om att ha dansat. Ont i knät också. Skadat mig på nått vänster.
Var hemma vid 4.10 och någon halvtimma senare var jag i säng.
 
 
 
Tack i Massor!
Vill tacka alla som kämpat med att få dagen att bli av,
även om det blev en massa kaos på vägen.
Tack Maria för att du uppehöll Linda. Trots din skadade rygg.

Stort tack till Nettan som stöttat, hjälpt och tagit massa initiativ!
Hur hade det gått att göra detta själv, så super tack!
Att se Linda's lycka lysa upp ansiktet och att hon höll på att få glädjetårar..
Att se henne så nöjd och glad! Det gjorde att allt jobb var värt!
Är så glad att det blev av och jag hade jätte trevligt jag också!

Vill också tacka Linda för att du är den du är!
Vill inte ändra på dig på något sätt!
Vi ger och vi tar och jag är tacksam för att fått lära känna dig gumman!

2 kommentarer:

Tiggir sa...

Men gud..Jag tror att jag ska gråta..Tack så jätte mycket för att ni/du gjorde det här för mig..
Jag är så glad att ha såna vänner som ni!! Jag är så glad o lycklig att ha en sådan bästa vän som du & jag skulle inte vilja ändra på dig för all guld i världen..
Bamse bamse kram

Hemmet Är Min Borg sa...

vad roligt att allt gick så bra och att Linda var så nöjd oxå, det syns hur trevligt ni har haft det :))
Kraam