söndag 1 augusti 2010

Hangover

.
Ligger lite efter i bloggen, då det vart mkt annat.
Inte bloggat om min skadade hand, förra helgen på Kråknäset,
Wilmer's problem med baken (så att säga), 
och nu ska det bloggas om gårdagens möhippa.

Är bakis idag, så ska inte blogga just nu om detta.
Fy så bakis jag vart idag och trots att jag inte blandade och inte drack mkt.
På förfest och det så drack jag några cider.
Sen gick vi till krogen och jag tog ett glas öl bara.
Vi drog vidare till ett dansställe och där blev det 2 xider beställda bara.
Men däremot var det enormt varmt där, så värme slog ut enormt tror jag.
Kan inte komma på annat.
 
Fester händer ibland. Då mest privata och då dricker jag väl samma mängder.
Men krogen var ju dödande varm igår och värme slår ju på alkoholen extra.
Så jag tror värmen helt enkelt är boven till min enorma bakfylla!
 
 
 
Handen?
Har ont i kroppen idag också. Öm från dans och så.
På nått sätt även skadade mitt högra knä. Aj.
Min skadade hand är sämre av att jag inte kände smärta av alkoholen.
Vilket gjorde att den ansträngdes mer än den bör. Så ont idag igen.

Började omkring den 21 juli, som jag kände att handen var fel.
Helgen på Kråknäset kändes det lite mer och söndagen 25e, som vi skulle hem.
Så ansträngde jag handen rätt mkt genom att skaka tunga filtar,
bära en tung ryggsäck, hemma sen packade jag upp, hängde upp våta badlakan..
Så jag fick rejält ont den söndagen och sen dess har jag fått linda in handen.
Är en vecka nu som jag fått ha den inlindad. Svullnad och allt.


Förra måndagen fick jag ta en näsduk runt först. Hade inget annat.
Kunde inte använda handen längre och att skruva upp kork till tandkräm
var nästan omöjligt och smärtade väldigt.
Sener, nerver och allt i handen var skadad och allt.

På tisdagen skulle jag till sjukhuset och det gjorde ont 
att ha handen nere då jag gick. 
Blodet tjocknade och samlades i handen på obehagligt sätt.
Efter sjukhuset så köpte jag faktiskt bandage på apoteket.
Sen tog jag mig upp till Maria då jag kommit hem och fick låna lite tigerbalsam.
Det kändes skönt, men bandages kändes obekvämt.
Varje finger kändes som korv och att ha bandage, även om det var lätt lindat,
gjorde att det kändes instängt och exploderande nära....


Nu har jag svullen och öm hand från igår med.
Eftersom man inte känner så mkt smärta med alkoholen som sagt.
Då använder man ju handen mer än man bör 
och när man nyktrat till så säger man Aj aj i massor! Känns tjockt! Svullet.

Knät har jag ju med ont i, men haltar inte iallafall.
Knäskålen har fått nån smäll och gör ont.
Får nog köpa tigerbalsam, så handen blir bra iallafall.



Hangover
Usch så bakis jag vart idag! Mått illa i massor och allt.
Var hemma 4.10 i natt och hade då hämtat Wilmer hos Mattias. 
Han var hundvakt. Tack så mkt!

Vaknade vid 11 och kände riktigt hur jag inte vågade vakna pga känslan.
Fick ändå gå upp och då passade jag på att ta ipren, alvedon
och samarin till att lugna magen.
Tog med vatten flaska in i sovrummet och la mig igen.
Tänkte att om jag somnar om lite så kanske jag mår bättre då jag vaknar.

Mådde inte bra då jag vaknade sen men kom till en punkt 
där jag ändå kunde gå ut med Wilmer.
Försökte få nån brödbit i mig. Fick en i mig faktiskt. Sen vila igen.
Fick ta ipren och sånt igen också.
Vid 18 så skulle jag äta lite mer bröd, men då fick jag springa 
och spy innan jag ens började. Sorry för 'trevliga' detaljerna.
Därefter försökte jag dricka mer vatten, samt äta brödet.
Fick i mig kanske 4-5 brödskivor men det fick magen att vända sig,
så fick lägga mig för att sova.
Vaknade strax efter 21 och då försökte jag gå ut med Wilmer.

Är faktiskt inte Helt återställd än och jag skyller på att den enorma 
värmen på Harrys, slog till alkoholen enormt mkt.
Den bidrog till bakfyllan, för det händer alltid då jag festar varmt så där.

Nä nu ska jag ta det lugnt här...... 
Får blogga med om allt annat när jag mår bättre. cya!

5 kommentarer:

Tiggir sa...

Lilla gumman..Hoppas att din handled kommer bli bra snart..Hoppas att du känner dig bättre i dag o att din handled är bättre!!
Bamse bamse bamse kramar

hedda & thilia ♥ sa...

vilken riktig söt vovve du hade :)
hur gammal är den ?

Josefina sa...

Tackar! Min Wilmer är lite över 2 år nu :)
Blev lite för stor för sin ras, men han är en renrasig sheltie.
Mamma har en liten hane som snart är 1 år. Hennes är Alwin som du ser till höger om i bloggen --->

Thilia va söt också! Sött namn med :)

hedda & thilia ♥ sa...

okej :)
vad rooligt :)
hon är 6 månader (;

Nettan sa...

Urs vad jobbigt! Så bakis var inte ens jag :S Jag var lite småhängig, men d gick över på eftermiddagen då jag tog en dusch :D Hoppas handleden känns bättre snart!! KRAM!