torsdag 8 juli 2010

Sweet Dreams


Första drömmen
Natten till tisdag (tror jag det var), så drömde jag att jag lagade mat med Mojje!
Det var nått i luften... små flörtigt på nått sätt. Tänk hur man kan drömma haha!
Vid nått tillfälle så kom han nära mig där jag stod vid bänken och hackade nått....
Han nuddade mig lite med mening. Försiktigt. Lite mys på nått sätt.
Det var såna där försiktiga beröringar som gjorde att det kändes skönt inombords.
Ja som sagt.... hur man kan drömma hehe!

 
"Mojje"




Andra drömmen
Natten till onsdag så drömde jag istället att jag sov över hos Brolle.
Han hade uppträtt och jag hängde med han hem.
Det var inget pussigt eller kramigt i denna drömmen heller....
Men då vi låg i samma säng så var det, precis som i drömmen med Mojje,
väldigt direkt och försiktigt, så att man kände det i luften och kändes skönt inombords.
Någon försiktig beröring hände.
 
Sen i denna dröm med Brolle så skulle han sen uppträdda nästa dag igen.
Vi stod backstage och han väntade in att han skulle ut på scenen helt enkelt.
Mamma sa förresten i drömmen också att; "han är en bra kille, han får du hålla i.
Han tycker jag om och han får du vara rädd om."
Nåja, innan Brolle skulle upp på scenen, så sa jag till honom att; "då går jag hem då."
Han blev lite ledsen och sa; "nää, men kan du inte stanna då...
jag hade ju gärna velat att du sover över i natt igen..."

Sen vet jag inte mkt mer om Den drömmen....
Vet inte heller varför jag drömde om honom just. Skrivit med honom förut,
men det var ju länge sen nu så vet inte hur jag kopplades till honom helt plötsligt.

   
"Brolle"




Tredje drömmen
Natten till torsdag så drömde jag inget romantiskt eller så....
Men jag skulle färga håret på Nettan's Mattias! Svart skulle han ha. 
Han hade gröna slingor i håret innan färgning med, hmm... 
 
 
 
 
Märkligt hur man kan drömma!
Men ovasett vem man drömmer flörtigt om som de Mojje och Brolle drömmarna,
så är det ju känslan i drömmen som är rätt skön.
Tidigare har det även hänt mig att jag drömt likande, fast ännu mer mys och sånt,
om en kille som inte ens existerar, utan bara ÄR i drömmen.
Men inte personen i sig tror jag, utan mer känslan som är i fokus.

Inga kommentarer: