lördag 10 juli 2010

Sommar lördag

.


 
Igår var Malin här med sin sheltie tik, Bell.
Va rätt varmt denna dagen också.
Wilmer tyckte väldigt mkt om Bell och ville Gärna leka med henne ensam.
 Här är lite random foton från träffen med Malin och Bell:



 
Från vänster ovan: Wilmer, Alwin & Bell








 
Bell och Wilmer är de två hundarna ovan.
Nästan samma färger har dom också.
 
 
Här nedan ser ni Bell till vänster och Alwin till höger.
Men eftersom Alwin är okastrerad så fick vi lite hålla honom på avstånd ibland.
Hans hormoner spökade lite då han kände tikdofterna nämligen.
Men det gav Wilmer en chans att leka med Bell på tu-man hand.




 
Bell ovan

 
 
När vi sen skulle in till stan igen, Lidköping alltså..
Så körde vi även hem Malin och Bell till sig och sen iväg till Råda en sväng.
Jag skrev med syrran och det blev att vi kom upp till henne på en kvällsfika.
Lite bakvärk blev det så klart till kaffet! Mmm! Ska va syrran till de där kakorna!



Syrran blir överfallen av GLADA, pussiga hundar i all hast!




Idag tog vi som alltid, först en morgon promenad.
Kastade i en maskin tvätt också. Så den var att hänga upp då vi kom hem igen.
Vi stannade till hos morfar på hemvägen, där dom satt ute på sin veranda.
Wilmer och Alwin gjorde som alltid, alltså satte sig ner fint och inväntade leversnitt.
Dom vet så väl att morfar ju alltid vill ge dom några bitar och det får han.
Morfar blir ju genast då extra populär!

Sen har vi ätit glass. En sån där "Glassbåt" från Sia och sen solero.
Fanns inga mer glassbåtar i kartong, då mamma skulle köpa fler såna.
Är väldigt varmt ute idag, så glass är nödvändigt.
Såg också hos morfar att jag börjar lite försiktigt att fjälla på vänster armen.
Inte farligt men ändå lite.
Ska försöka få lite mer färg idag hur som, så bikiniöverdel är på idag också.
 
Vi ska över till en granne snart också...
Dom undrade när jag åker hem och bjöd då över oss på fika idag.
Jag har inte träffat dom så värst mkt och inte Wilmer heller.
Wilmer kommer nog undra vad rullstolen är för nått konstigt... Det är han inte van att vara nära.
Får ha leversnittar med mig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var jätte trevligt att träffa dig och Wilmer. Det får vi absolut göra om. Och har jag vägarna förbi Norrköping kommer jag förbi och hälsar på. :)