söndag 27 juni 2010

Midsommardagen


Denna lördagen var väldigt lugn.
Inte bara för oss utan för alla grannar också.
Vi njöt av solen hela denna dagen. 
Datorn var med ut på verandan också så klart.




Vi värmde sen på lite mat från midsommarafton.
Mamma tog den köttbiten som var kvar från grillningen
och jag tog den potatisgratäng som jag gjorde.
Det blev sallad till och detta togs så klart på verandan.




Vi latade oss på verandan sen. Tog stolsdynorna och la oss på dom också.
Som ligg underlag typ. Rätt avkopplande faktiskt.
Men vid 16 tiden så tog vi oss en promenad. Vi gick till mormor och morfar först.
 
Morfar tycker det är så himla kul med hundar och han har köpt hem hundgodis
som han har att bjuda dom på vid besöken.
Räcker med att skramla på plastburken som godisarna ligger i,
så kommer dom som ett skott och vill smaka!

Vi stannade på fika, kaffe och kakor.
Dom bor i det röda med blå markis och den veranda man kan se nedan.




Vi stannade en timma typ och sen fick vi gå iväg så hundarna får promenad.
Var en skön långpromenad.
 
 
Väl hemma igen, så blev det jordgubbar och grädde på verandan.
Då fick hundarna vara inne så länge. 
Blir ju skönt att få vara inne och koppla av emellanåt för då, 
för det är svalare inne och dessutom kan dom få sova lite djupare inne.







Kvällen
Men senare på kvällen vid 20, så blev det ostbaguette
och hundarna fick komma med ut igen, utvilade och glada.




Det blev bus i gräset, hämta frisbee och massa kul!
Även lite slalom så klart. 
Går väldigt bra med slalom men aldrig heller vart nått problem.
Slalom sägs vara ett av de svårare men jag tycker inte det vart svårt...
Iallafall inte för sheltie. Men andra raser har kanske lite svårare...

Mamma gick över till en granne ett tag, men jag lekte med hundana här.
Fick sen gå ut med hundarna i bak här, ner mot bäcken.
Det blev ett super busande och en kissning, sen in igen.
Jag ville försöka att blogga ikapp mig och gå igenom alla miljoner foton.
Men Alwin gav sig inte för han skulle ut på promenad också...
Så var ju bara att gå ut IGEN. 
Jag tog med hundarna och gick en sväng. Såg att de där blåa fina blommorna
slagit ut extra mkt, så kunde inte låta bli. Blev tvungen att plocka!
Mamma var fortfarande hos grannen och jag plockade lite mer blommor.
Hundarna fick göra sitt och gå med mig där och sen kom mamma.
Hon såg vart vi var och kom dit.




Jag kortade av stjälkarna lite mer, så att det blev en mindre samling blommor.
Väldigt fint att ha dominerande med blått tyckte jag.
Bara nån gul och nån vit blomma, men resten blått!
 
 
Har vart en skön dag i solen!

Inga kommentarer: