söndag 2 maj 2010

Sunday

.
Har haft besök av Maria sen 13.30 typ.
Lite kaffe, prat och trevligt sällskap har det varit.
Haft kontakt med min barndomsvän också som är i Norrköping till kanske tisdag.
Jag la mig igår, så blev inget, men finns ju mer tid att hinna träffas nått.




Solen skiner utan moln idag!
Väldigt soligt och fint på alla sätt, måste jag säga.
Blåser inte heller lika mkt som igår.

Titta på fotona ovan....
Det har ju slagit ut massor på trädet utanför mitt sovrum!
På bara ett dygn har det skett massor verkligen! Kul att se!




Igår förresten, 
så kollade jag på skor och fann inte de jag tänkte ha...
Så dom ligger nog i källaren och jag orkade inte gå ner och kolla.
Så igår tog jag ballerina skor för årets första gång!
Hade dom till mina Fornarina jeans, men 'ballerina-strumpor' hade jag dock.
Tur det, för helt så varmt är det ju inte än.




Städade på toa i fredags eftermiddag, då jag väntade in ifall rörmokaren kommer alls...
Vilket han inte gjorde (kommer väl imorn då).
Igår, på kvällen så dammsugade jag lite och moppade.
Kunde då lägga ut min röda hallmatta igen, som är tvättad och nu redo att lägga ut.
Rent golv måste det ju vara innan en matta läggs på ju.




I fredags, tror jag det var... annars torsdags,
så la jag i de grenar jag fått av Linda.
Hon vet att jag har afrikan-indisk-mexicansk stil och att jag gillar natur-inredning.
Hon har klippt av grenar på sitt äppelträd och jag fick några.
Så jag har satt dom i en kruka i hallen och så här blev det:




Tack Linda för grenarna!
Tack Maria för dagens trevliga sällskap!

2 kommentarer:

Tiggir sa...

Det var så lite så..Hoppas att dom gör sig bra & att längden vart bra!!
Tack för igår också gumman..
Bammse bamse kram

Lilliss sa...

tack själv för kaffet och det trevliga sällskapet!
hade ju lite tid att "slå dö" på!

kram