lördag 1 maj 2010

Rock'n Roll baby ツ


Jag vet inte så mkt om vad som händer idag än....
Ska nog googla och se på olika stads scheman, precis som jag gjorde om igår.
Men Linda kommer sen och vi ska se på jänke-kortegen!


www.motorgarden.nu
 

Såg precis att det är NY tid för tåget!!
Dom skulle först åka vid 14, men nu är det fördröjt en halvtimma.
Kortegen startar 14.30 nu istället, så vinner lite tid.

Känns konstigt att se kortegen utan att åka med....
Är inte van att se massa jänkebilar utan att åka i en av dom.
Kommer ihåg när jag var med och hur mkt beröm jag alltid fick.
Jag hade kläder, frisyr och rubbet och på träffar, så fick jag ofta höra 
ifrån killar att WOW vad coolt att se en riktigt raggarbrud!


Dansa gjorde jag också! 
Det var jag och Ante som ofta fick massa ögon på oss då vi sprätte med bena 
som dom gjorde förr i rock'n roll!





Se lite foton på mig, från då!




........ Jag och 'Yankee Cars' Göteborg ................... Jag och mamma sitter i kofforten och väntar in grillning.




Mer foton nedan!
Bl.a foton då jag träffade norske Roger, som spelar trummor i ett 'Teddyboy Rock'n roll' band.
Bandet heter "Rebels Revenge" och jag hängde ofta med på deras turné.
På sista fotot, blev jag upphissad av norske Morten. En vän till Roger.

Var helt underbara stunder på turnén, då vi alltid hade efterfest på vandrarhemmet dom bodde på.
Dom som bokat dom att spela, betalade ju allt sånt, och jag var med på de efterfesterna och allt.
Håkon, som sjunger i det norske bandet, han och jag sjöng ofta på efterfesterna.
Jag fick mkt beröm från alla, alltid och fan vad kul vi hade!
Han, och även ibland också Tom Rudi (en annan i norske bandet), tog fram sina gitarrer
och sen satt vi där och sjöng för fulla halsar! Så jävla kul!




 
 
Nu åker det massa MC utanför... Dånar för fullt.
Men tacka vet jag jänkare som både är finare och låter bättre!

4 kommentarer:

Lilliss sa...

håller inte riktigt med dig där....själv tycker jag MC låter 1000% bättre och e 1000% snyggare än jänkar bilarna!

hihi vi får helt enkelt agree to disagree eller hur?

kjam!

Hemmet Är Min Borg sa...

ja det var tider de jojo ,men många gånger hade vi roligt
kram

Nettan sa...

Du var jättefin på bilderna =)

Tiggir sa...

Fan vad snygg du var där,men du är ju alltid snygg så=)
Synd att vi inte kände varandra då!!
Men jag är glad att jag känner dig nu!!
Bamse karm på dig min lilla raggar brud