söndag 30 maj 2010

★ The Grande Finale ★

.
Kom hem vid halv 2 denna natt..
Idag har jag dammsugat och lite sånt..
Sen hoppade jag in i duschen och såg till att komma i ordning.

Linda kom hit vid 16 och Lotus var så klart med, så hundarna fick busa.
Jag plockade fram lite glass och persikohalvor.



Inte alls fel!



Vi åkte och handlade och sen hämtade upp Johan som sett på IFK match.
Väl ute hos Johan och Linda, så fick hundarna busa i trädgården.







Sen förberedde vi för att grilla, så vi fixade sallad
och Johan stod på verandan med grillen.
Blev också nån cider att dricka under kvällen, inte fel alls!




Eurovision höll på medan vi åt. Alltså uppvärmningen.
Men lagom innan själva programmet i sig började, 
så flyttade vi in oss till vardagsrummet.

Chips och ostbögar åkte nu fram och någon mer cider så klart.




Vi skrev upp på lapp vilka vi hejade på.
Det var ju så många länder att hålla reda på så lättast så här.
Jag tycker att Serbien, som förut vart konstig för mig...
Att den låten blivit bättre och bättre hela tiden, så den hejade jag på.
Hejade också på Danmark, Frankrike och Tyskland.

Tyskland vann, för er som inte sett. Men de flesta har nog tittat.
Hejade nog mest på Serbien faktiskt.
Tänk att jag verkligen ogillade den från början, men sen så blev den bra.
Frankrikes har jag gillat hela tiden... Blir glad av den!





Nåja, nu är klockan 3 och jag måste få sömn!
Kommer få ställa klocka imorn tror jag.
Kan nog sova hur länge som helst annars.


Tusen tack för denna trevliga lördag!!!

1 kommentar:

Tiggir sa...

Tack sj gumman för ett roligt & mysig kväll=)
Bamse karm