lördag 1 maj 2010

Akkurat nå?

 .
Var ute med Wilmer en sista snabbis.
Inga fyrverkerier som jag kunde höra iallafall.
Grannarna satt på balkongen och pratade spanska högt. Annars rätt lugnt i denna änden av Norrköping.
Såg förresten en krossad glasflaska vid entrén till trapphuset här.
Så fick bära Wilmer, för nu är det 2 krossade glasflaskor där.
Den första har legat några få dagar..




Färgat håret ikväll, först med blondering till vänster och sen i med den högra 
I med nr två, innan jag sköljt ur nr ett alltså. Sen sitta en tid med färgerna igen då.
Jag, som de flesta andra, föredrar ljusare på sommaren och de mörka på höst och vinter.
Så nu ska färgen ner sig och det går, men försiktiga steg.



Tog ett vitlöksbröd medan färgen satt i håret. En cider också.
Lät färgen sitta i lite extra och med en påse på huvudet. 
Värme bevaras då inom påsen och det går snabbare att få bra resultat.





När färgen var urtvättat och jag satt i myskläder igen,
så åkte en öl och ostbågar fram och jag satt vid msn med mamma.
Vi lyssnade på Birro på Karlavagnen live. Han berättade att han nyss haft tal i Norrköping osv.
Det var "fritt ämne" idag, så jag skrev in via mail. Lästes dock aldrig upp.





Tidigare idag....
Kollade av lite vårtecken förut. Valborg är ju trots allt en hyllning till just våren.
Såg att träden precis utanför mitt sovrum, har slått ut i blom väldigt!
Såg även att svenska flaggan, var precis bakom, så jag tog foto på det hela!


Fotot är taget med fönster stängt



När jag sen gick ut med Wilmer, mitt i väntandet på rörmokaren (som aldrig kom),
så tog jag med mig kameran ut och tog nått enstaka kort extra.
Bussar och spårvagn har svenska flaggor i fören.
Gräs blir grönare och grönare......





Har sett massa jänkebilar idag också. Åkt förbi många här hemma faktiskt, 
men ett foto på detta vårtecken fick jag då jag rastade Wilmer.
Imorn ska jag fram och se fler, på 1 Maj kortegen!



Blev hyffsat mysig Valborg, fast att jag inte gick till nån bjudning
och framför allt då jag inte gick till mitt mål.... Folkparken's eld!


God Natt, imorn kommer Linda!

Inga kommentarer: